Dokunulmazlıklara Dokunmayın… Yoksa?

Bel ağrısıyla gelen Rusya Devlet Başkanı Putin; ikili görüşmelerde
iki ülke arasındaki dostluğu incitmemeye özen gösterdi. Baş ağrısı yaratacak söylemlerde bulunmadı.
Basınımızdaki haber-yorumlara bakılırsa Putin; Suriye konusunda neredeyse RTE’nin en kısa sürede yıkacağını sandığı, ne ki bir yıla yakındır hâlâ devletin başındaki Esad’la ilgili görüşlerine hak vermiş.
RTE’ye, iyi söylüyorsun, güzel söylüyorsun ama demeye gelen bir cümle ve bir soru kullanmış:
“Ancak kalmakta ısrarcı. Esad’ı gitmeye kim ikna edecek?”
Medyamıza sızdırılan haberlerde RTE’nin yanıtı yok ama dolaylı biçimde soru yanıtlanmaya çalışılıyor.
Suriye’nin geleceğini ilgilendiren “yeni” yöntemler masaya yatırılmış. İki ülke bu yöntemler üzerinde çalışacaklarmış... Sonra? Çalışmalar bitince dışişleri bakanları bir araya gelecekler ve… nasıl gideceği bilinmeyen Esad, bir olasılığa göre hâlâ yerinde durduğu sırada; Rusya ve Türkiye; Suriye halkının geleceği ile ilgili planı açıklayacaklarmış!
***
Özetlersek: Bütün bunlardan sonra, her şeyden önce Suriye halkının taleplerini dikkate alacak şekilde Esad’sız geçiş sürecinin başlaması mümkün olabilecek(miş)!
Bu haberler, Suriye konusunun komisyona havale edildiğini gösteriyor.
Bir bakıma Rus diplomasisi bizimkini bir güzel uyutuyor.
Putin ne Rusya’nın görüşlerinden (Suriye’den) vazgeçiyor. Ne de Türkiye’yi rahatsız edecek bir davranış gösteriyor.
Bu arada, NATO ülkelerinin Türkiye’ye Suriye’den saldırı olasılığı görmedikleri, bu nedenle Ankara’nın istediği 10 Patriot bataryasını “acil ihtiyacınız yok” gerekçesiyle çok gördükleri, neredeyse Türkiye’nin hatırı kırılmasın diye gönderilecek batarya sayısını bir veya ikiye indirmeye çalıştıkları bir sırada…
***
Putin de, Suriye’de füze olmadığını, fakat Türkiye’nin füzelere karşı sınırda yeni bir kışkırtmaya vesile olacak Patriotları yerleştirmeye giriştiğini söylüyor.
Neyin göstergesi bu haberler?
Suriye politikasının diplomatik alanda olduğu gibi askeri yönüyle de iflas ettiğinin kanıtı!
Bir iki gazetede bir iki yorum… Bir iki TV’de bir iki yorum… Putin ziyaretinin gerçek yüzünü açıklamaya, anlatmaya çalışacak ve fakat:
TV’lerin pek çoğunda köşe başlarını ele geçiren yandaş ve yalakalar, böyyük mü böyyük devlet adamı bildikleri RTE’nin, Putin’i Suriye politikasından vazgeçmeye ikna ederek, dış politikada yeni bir zafer kazandığını yazarlar, söylerlerse… neden şaşıralım?..
***
Zira devir; RTE’nin kamuoyuna ters düşen ne kadar söylemi, yaptırımı, iç ve dış politikası varsa, her birini savunanların, alkışlayanların devri.
Demokrasimizin yalaka devri!
Hemen her gün demokratik kurallardan ha koptuk ha kopacağız diye yüreğimiz pır pır ediyor.
Teröristlerle yol ortasında kucaklaşıp öpüşen BDP’li milletvekillerin dokunulmazlıklarının kaldırılacağını RTE ilan ettikten sonra AKP grubunda Kürt vekiller arasında bir kaynaşmadır gidiyor.
Basında da dokunulmasın diyen yazı-yorum hayli çok.
Mademki özgürlükleri savunuyoruz, mademki RTE’nin ileri demokrasisinde yaşıyoruz öyleyse:
Vekillerin sokak ortasında teröristlerle - iddiaya göre önceden planlanmış- kucaklaşma öpüşme olayları dokunulmazlıklarının kaldırılmasına gerekçe olmuyorsa; bundan gayrı vekillere, teröristlerle sokakta, diledikleri yerde kucaklaşıp öpüşmelerini dokunulmaz yeni bir hak olarak tanımak gerekmiyor mu?
Zaten BDP’li vekillerin dokunulmazlıklarının kaldırılması durumunda “Türkiye demokrasisinin kaybedeceğini” savunan BDP Grup Başkanvekili Pervin Buldan ilan etti:
“Bu karar Türkiye’nin kaderini belirleyecektir” dedi.
Bütün bunlar; dokunulmazlıklar üzerine yazılanlar, söylenenler; demokrasimizin gece gündüz ne kadar ince bir yolda yürüdüğünü kanıtlıyor.
Dokunsan kopacak sanki!..

Yorum Gönder

[blogger][facebook][disqus]

Kemalın Askeri

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget