Başbakan Erdoğan hiç durmadan cumhuriyet rejimini kötülüyor. "Bugünkü sorunların temelinde geçmişteki ayrımcılıklar var. İnsanlarımızı birbirlerinden ayırdılar. Türk, Kürt Boşnak dediler ayrım yaptılar."
diyerek bu görüşünü bir kez daha tekrarladı.
Bununla kalsa iyi: Geçmiş yönetimi; ırkçılıkla, şeytanlaşmakla suçladı.
Bu tür sözleri daha çok BDP'liler ve bunların yandaşları kullanıyordu. Şimdi Sayın Başbakan onları geride bıraktı. Ama yüzde 90 yanılıyor.
Bir: Cumhuriyet rejimi; ırk temelli değil, millet temelli kurumdur. Her milli devlette (Almanya, ABD, Çin, İngiltere, İspanya) olduğu gibi kurucu kimlik, yani devleti kuran büyük kimlik, adını devlete vermiştir.
Cumhuriyeti kuran üst kimlik Türk kimliği olduğundan devletin adına Türkiye Cumhuriyeti denildi.İki: Milli devlet olan TC; etnik grupları bir potada eritecek, ondan geniş bir millet yaratacak politika uyguladı. Yani, Kürt, Arap, Arnavut, Boşnak, Çerkez, Laz gibi etnik yapıları ayrıştırmak yerine onları birleştirdi. Türkiye'de bir arada yaşama duygusunu yaratmak için zaten etnik yapıların tümünü aynı gözle görmek; tümüne aynı davranmak gerekiyordu.
Üç: Bu yüzden Atatürk de İnönü de Başbakan Erdoğan'ın iddia ettiği gibi geçmişte farklı kabileden veya kavimden gelenlere "Arapsın, Kürtsün, Boşnaksın!" dememiş; tam aksine; böyle ayrımcılığı dışlamıştır. Bunu yapmasa zaten millet yaratılmazdı.
Dört: Eğitim, hukuk, ekonomi de bu tek millet anlayışına göre kurulmuştur.
YENİ BAŞLATILDI
Sayın Başbakan'ın şikâyet ettiği ırkçılığı; yani Türk milletini; alt grupların ırklarına göre ayırmak yanlışını AKP iktidarları başlattı. Bu işte de izniyle söyleyeyim ki öncülüğü Sayın Erdoğan yapıyor.*Durup dururken "Türkiye'de 36 etnik grup var!" demek bu milleti ırklarına göre ayırmak değil de nedir?
*Her fırsatta, Kürt'ten, Arap'tan, Laz'dan söz etmek asıl ırkçılık değil midir?
*Bu milleti tek parça halinde -birlik içinde- tutmak gibi
bir görevi olan Başbakan'ın hep "ayrıştırıcı nitelikleri" öne çıkarması ne demektir?
*Sosyoloji bilimi gösteriyor ki; siyaseti; Sayın Erdoğan'ın yaptığı gibi millet içindeki alt grupları (ırk veya mezhep etnisitelerini) kışkırtacak biçimde yapmak ırkçılıktır.
İşte dinimiz de bunu reddetmektedir.
Yani Sayın Erdoğan; İslam dinine uygun biçimde davranmıyor. Milleti; bugün tek bir güç haline gelmiş milleti; onun kavmine göre isimlendirmek günahtır; haramdır.
Ama kutlu Peygamberimiz; "Millete hizmet etmeyi bir erdem saymıştır". Sahabeler bile insanlara milli köklerini (Arap milletinden olduklarını) unutmamalarını söylemişlerdir.
Bugün; devleti kuran büyük Türk milletinin bir parçası olduğunu söylemek neden ırkçılık olsun; neden şeytanlaşmak olsun?
TÜRK
"Arap, Kürt, Boşnak!" diyen ve hep milleti ayrıştıracak noktaları öne çıkartan Sayın Başbakan'ın, Türkiye Cumhuriyeti başbakanı olduğunu unutmaması gerekiyor.Bir: Bu ülke; Türkiye'dir. Yani "Türk yurdudur."
Atatürk'ün deyişi ile burası tarihte Türk'tü, bugün de Türk'tür; gelecekte de Türk olacaktır.İki: Türk milletinin parçalarını Kürt, Arap, Boşnak diye
ayırmaya çalışanlara ilk karşı çıkması gereken bu ülkenin başbakanıdır.
Üç: Türk; Türkiye'de bir ırkı değil; bir üst kimliği (standart/kurucu kültür) temsil eder. Onu ırk gibi gösterip diğer ırklara "Sizin sorununuz var!" demek; sorunlu bir yaklaşımdır.Dört: Sayın Erdoğan; milletin
farklılıklarını ayrılık haline getirme çabasından vazgeçiniz.

Yorum Gönder