CHP’de ‘değişim’ kandırmacası ve Gürsel Tekin’e soru! - Mustafa Mutlu

CHP’de ‘değişim’ kandırmacası ve Gürsel Tekin’e soru!
Cumhuriyet Halk Partisi‘nin “değişim” başlıklı son kurultayını izledim...
Kurultayın başlığı “değişim”di ama... Daha o gün salondan yazdığım yazıda, o kurultaydan değişim falan çıkmayacağını, “Y-CHP dedikleri, meğer eskisiymiş” başlığıyla dile getirmiştim.
Yeni Parti Meclisi dün toplandı ve yeni Merkez Yönetim Kurulu‘nu seçti.
Dün açıklanan yeni Yönetim Kurulu gösterdi ki; CHP yola “değişimsiz” devam ediyor!
Çünkü eski yöneticilerin tamamına yakını ya aynı görevlere getirildi ya da görevleri değiştirildi... Ama bir ikisi hariç hepsi yeniden MYK‘ya seçildi...
***
Sencer Ayata zaten AR-GE, Bilim, Yönetim ve Kültür Platformu’ndan Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı‘ydı; yine aynı göreve getirildi.
Faruk Loğoğlu, Dış İlişkiler ve Yurt dışı Örgütlenmelerden sorumluydu; devam edecek...
Ekonomi politikaları, Faik Öztrak‘a bağlıydı; yine öyle oldu...
İşveren örgütlerinden sorumlu Umut Oran‘la mali işlerden sordumlu Erdoğan Toprak; birbirlerinin görevlerini üstlendiler...
Tanıtım ve medya ile ilişkiler; 3 Mayıs‘ta istifa etmeden önce Gürsel Tekin‘e bağlıydı, yine öyle...
İnsan hakları eskiden olduğu gibi M. Sezgin Tanrıkulu‘na emanet...
Memur ve işçi sendikaları, emekliler ve emek büroları Yakup Akkaya‘ya bağlıydı, yine öyle...
Parti İçi Eğitimden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Perihan Sarı‘ydı; yine o...
Nihat Matkap; Parti Örgütü ve Örgüt Yönetimlerinden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı‘ydı, yeni kurulan Sivil Toplum Örgütleri ve Diğer Meslek Kuruluşlarından Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı oldu.
Yerel Yönetimlerden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Gökhan Günaydın‘dı, yine o...
Genel Sekreter Bihlun Tamaylıgil‘di, yine o...
Yenileri yazalım:
Adnan Keskin, Parti Örgütü ve Örgüt Yönetimlerinden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı oldu...
Atilla Emek Yüksek Disiplin Kurulu Başkanı olduğu için Seçim ve Hukuk İşlerinden Sorumlu Genel Başkan Yardımcılığı’na Bülent Tezcan getirildi.
Gülseren Onanç, Aysel Kayalıoğlu‘nun yerine Halkla İlişkilerden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı oldu.
Şafak Pavey, yeni kurulan Doğa Hakları ve Sosyal Politikalardan Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı seçildi.
Haluk Koç, yeni oluşturulan Kamu Politikalarından Sorumlu Genel Başkan Yardımcılığı‘na getirildi.
Yani... Eski 16 kişilik eski yönetimden sadece üç isim 18 kişilik yeni yönetimde yer almıyor...
***
Şimdi size “Bu mu değişim?” diye soracağım ama; sizin günahınız ne?
Bu soruyu asıl sormam gereken kişi, “Ben onlarla aynı MYK’da bulunmayı, aynı yönetim anlayışıyla hareket etmeyi kabullenemiyorum” diyerek daha 3 Mayıs‘ta Genel Başkan Yardımıcılığı görevinden ve MYK‘dan istifa eden Gürsel Tekin...
Sahi Gürsel, ne değişti de “aynı MYK’da bulunmayı kabullenemiyorum” dediğin kişilerle birlikte yeniden, hem de aynı göreve gelerek çalışmayı kabul ettin?
Senin o sözlerle Nihat Matkap‘ı ve Erdoğan Toprak‘ı kastettiğini herkes biliyordu... Şimdi ikisi de yeni MYK‘da ve yine Genel Başkan Yardımcısı... Ne oldu da fikrin değişti?
***
Sayın Kılıçdaroğlu...
Birlikte çalışacağınız ekibi seçmek elbette sizin bileceğiniz iş...
Ama bu ekibe “yeni” derseniz ve adını da “değişim” koyarsanız; buna çocuklar bile güler!
Umarım bu ekiple önümüzdeki yerel seçimlerde partinizi hayal kırıklığına uğratmazsınız...
Çünkü aksi takdirde hep birlikte, “CHP yönetiminde genel seçimleri görme” şansınız kalmaz!
*****
RUHSAT!
Birkaç gün önce Ataşehir Belediye Başkanı Battal İlgezdi‘nin bazı icraatlarından söz etmiş, bir gün sonra da ondan gelen yanıtı yazmıştım.
Bunu yaparken de İlgezdi‘nin yanıtından ikna olmadığımı eklemiştim.
Bazı okurlar soruyor; “Neden ikna olmadın?”
İkna olmadım; çünkü ben ona, “Çalık Holding’in dikmek istediği gökdelene İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Dairesi olumlu görüş bildirmediği halde nasıl inşaatı ruhsatı verdin?” diye sordum; o bana, “Çalık Grubu’nun gökdelenine imar iznini ben vermedim, bu benim yetkimde değil, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın yetkisinde” diye yanıt verdi...
Oysa benim sorduğum; İmar Planı‘nın kimin yetkisinde olduğu değildi ki.
Ben, “İnşaat ruhsatı”ndan söz ettim!
Battal Bey de çok iyi biliyor ki; bu ruhsatı veren belediye Ataşehir Belediyesi...
Üstelik sadece Ulaşım Koordinasyon Kurulu değil, Silüet Kurulu da karşı çıktığı halde...
Oysa ruhsat için bu iki kurulun onayının alınması, yasa emri!
Kısacası; Battal İlgezdi‘nin o ruhsatı vermek için neden bu kadar acele ettiğini hâlâ anlayabilmiş değilim.
Bu nedenle verdiği yanıttan tatmin olmadım.
*****
GÜNÜN SORUSU
Malatya‘nın Doğanşehir İlçesi’ne bağlı Sürgü Beldesi’nde yaşayan Alevi bir aile; sahur vaktinde kapılarının önünde davul çalınmasına itiraz edince linç edilmeye kalkışıldı. 50-60 kişilik bir grup tarafından evleri taşlandı, evin bitişiğindeki ahır yakıldı. Güvenlik güçleri olaya müdahale etti ve havaya ateş açarak saldırganları “dağıttı...” Sorum Malatya Valisi‘ne:
Neden “dağıttınız”, “toplamanız” gerekmez miydi?

Yorum Gönder

[blogger][facebook][disqus]

Kemalın Askeri

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget