Acil Durumlar - Kürşat Başar

112 Acil hattına gelen 65 bin telefonun 64 bini gereksiz aramalardan oluşuyormuş.
Bu tür hatların tanınması ve kamuoyunda bir bilinç oluşması için fazlasıyla reklamı yapılıyor. Anlaşılan reklamlar işe yaramış. Yaramış ama tam da bize özgü biçimde.
112 Acil’i herhalde tuşlaması kolay olduğu için en çok çocuklar arayıp meşgul ediyormuş.
Bunun yanında telefonu açıp küfür edenler, sapıklar, boş konuşanlar, ilgili ilgisiz konularda soru soranlar da varmış.
En komiği de bu hatlar ücretsiz olduğu için, örneğin hesabı kapanan telefonunun açılıp açılmadığını denemek için de arayanlar oluyormuş.
***
Yetkililer zaten personel sayısının yetersiz olduğunu ama bu gereksiz aramalar yüzünden hatların sürekli meşgul çıktığını söylüyorlar.
Bu ne anlama geliyor?
Kimi zaman gerçekten çok acil bir durumda hizmet verememek, örneğin ambulans gönderememek ve belki de birkaç dakika farkla kurtulabilecek bir hastayı kaybetmek anlamına geliyor.
Telefonları oyuncak haline getiren çocukları nasıl engelleriz bilemiyorum ama böyle bir hattı bile meşgul edecek kadar duyarsız yetişkinlere ne denir, bu garip durum nasıl açıklanır o da ayrı konu.
***
112 Acil yetkililerinin bir şikâyeti daha var.
O da trafikte ambulanslara yol verilmeyişi…
Gerçekten de hepimiz zaman zaman görüyoruz. Ambulans kıyameti koparsa da insanlar özellikle sıkışık trafikte pek oralı olmuyor. Hatta pek çok kişide, “içinde hasta yok, kendine yol açmak için yapıyor” gibi garip bir inanış var.
İstanbul trafiğinde başına bir şey gelip de hastaneye gidenler olayın gerçekten nasıl vahim bir boyutta olduğunu bilirler.
Ne yazık ki Somali gibi olaylarda fazlasıyla duyarlı olduğumuzu göstermeye çalışıyoruz ama gerçekte günlük hayattaki en basit konularda bile yardımlaşma konusunda sınıfta kalırız.

Kürşat Başar/Cumhuriyet

Yorum Gönder

[blogger][facebook][disqus]

Kemalın Askeri

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget