Anamın dilindeki yazılarıma gözel sözlerle teşekkür edenler deyirler ki: "Yılda bir değil, daha çoh yazmanı behliyirik."
İsteyenler arasında Azeri balası olmayanlar da görende, öz özüme dedim ki; Azerice yazılanm çoğalacak ama ilhamımı 1950'lerde Kars'taki Ekinci pedalhanesinde basılan "Ayhavar"dan alacam.
Adı, "eyvah, imdat, yetişin" manasına gelen mizah gazetesinin şahabı, müdürü ve yazarı Cengiz Ekinci, eyni zamanda hukukçuydu; mebusluk da yaptı. Hökümetin, belediyenin, siyasilerin, partilerin yanlış işlerini gülmeü dille hicveden gazete, mesul 'olanları da yerin dibine batırdı.
İndik görek o ustalığın bir gırığını (parçasını) gösterebilecem mi?
Doğu Ekspresi hatırına
Ayhavar yazılarımın ilkinde,keçenlerde gapatılan Haydarpaşa'dan söz açıram...çünkü Kars'a işleyen Doğu Ekspresi'ne uşahlığımdan cevanlığıma gadar ele çoh minmişliğim var ki indi hatırlayanda üreğim daralır.Anadolu insanının İstanbul'a ve Avrupa'ya 1872'den buyana gavuştukları yer Haydarpaşa'dı.Nesilden nesile hatıralarımız olan tarihi istasyonun hoyatını sürdürmesi milli görev iken,bunu unudan gafaların neye hizmet ettihlerini ganmak mümkün olabiler mi?
Bu gerarı alanlar, “Ankara-İstanbul Hızlı Tren”,i için teze yol inşaatına sebep “ilmin zoruyla” bu garibe işi gördüklerini beyan edirler.
Elbette ki ilim ne deyirse o olar...amma “heyatın tarihle gucahlaşmasına nihayet verme” yi hangi ilim ister?
Akademyadaki âlimlerin bile “yanlış” dedihleri işlere hangi ilim” yapılsın” diyebiler...
Şüpheler,sorular
Olanlara bahanda,insanın yadına çohlu şüpheler gelir...
İlk sual,beleşi birgararçoh daha evvelden neden açıhlanmır?Teze tren inşaatı için goca garı gapatmah indi mi ahıllara geler?
Bu şüpheli hal için “garı otel yapacahlar,yohluğuna alıştırırlar” deyenlere ne için “ele bir amaç esla yohtu” denilmir?haberguncel.blogspot
İkinci sual, “ Hızlı tren yolu Haydarpaşa gapanmadan da yapılabiler” deyenlere neden susurlar?
Mimarlar Odası 'ndan Saltuk Yüceer'in “Bu iş tek yol kapatılarak da yapılabilir ama hükümetin 2014'e yetiştirme inadına,günde 24 ekspres sefer ve 15 bin yolcu kurban ediliyor sözü neden cevapsız galır.
Üçüncü sual,Haydarpaşa'nın damı yandıhtan sonra binanın esaslı tamiri için gurulan “Danışma Kurulu” dan Prof.Dr.Afife Batur'dan...Hoca Hanım dey ir ki: “Projede istasyon gullanımının fasılasız devamı var,neden riayet edilmir?” Dördüncü sual ise milletin tereddütü...Dövleti temsil edenlerin sözleri,akademyayı,meslek insanlarını ve helgi (halkı)inandırmırsa,bundan böyüh mesele ne olabiler?
Son suali yönelttiğim bir akil adam dedi ki: “Bunlar Haydarpaşa'yı turizm,alışveriş ve emlak pazarına açmak için torba yasalara madde bile soktular; dediklerine nasıl inanalım ki?”
Ayhavar bu cür (tür) sözlere dey irdi ki: “ De buyur ay balam; gör ne günlere galmışah...”
Oktay Ekinci/Cumhuriyet
Yorum Gönder