Okullardan Atatürk ve İnönü'nün adı siliniyor - Saygı Öztürk

Milli Eğitim Bakanlığı’nın, imam hatip ortaokullarının ders programlarını diğer eğitim kademelerinde de uygulama kararından sonra, il ve ilçelerdeki Atatürk adını taşıyan ilköğretim okulları da imam hatip ortaokuluna dönüştürülüyor. Tepkileri azaltmak için başka bir isim kaldırılıp yerine Atatürk adı veriliyor. Bu arada, İnönü ilköğretim okullarının adı da tamamen okullardan kaldırılmaya başlandı.

Milli Eğitim Bakanlığı yetkilileri, Atatürk ve İnönü adının kaldırılması konusunda bakanlık olarak resmi bir emirlerinin olmadığını, her il’de hangi okulun imam hatip ortaokuluna dönüştürüleceğine o il valiliğinin karar verdiğini söylediler. Atatürk adını taşıyan okulların isimlerinin değiştirildiği ve bunların öğrenci sayısı az olan okullara verildiği konusunda da Bizim yapacağımız bir şey yok” dedi.

Tarihi şahsiyetleri silme operasyonu
Bakanlık yetkilileri “Bizim ilgimiz yok” demelerine rağmen, il Milli Eğitim Müdürlüğü yetkilileri ise imam hatip ortaokuluna dönüştürülecek okullarla ilgili düzenlemenin Milli Eğitim Bakanlığı Özel Kalem Müdürlüğünün 9 Mayıs 2012 tarihli genelgesine göre yapıldığını belirttiler.

Yönetmelik hükümlerine dayanılarak okullara isim veriliyor. Hemen her il ve ilçede tarihi özellikleri olan okul Atatürk adını taşıyor. Bir çok il ve ilçede 2. Cumhurbaşkanımız İsmet İnönü döneminde yaptırılan ve onun adını taşıyan “İsmet İnönü” ya da “İnönü” ilköğretim okulu bulunuyor.
Milli Eğitim Bakanlığı’nın “ince politikası”yla Atatürk adını taşıyan okulların bazıları imam hatip ortaokuluna dönüştürüldü. Atatürk adının tamamen okullardan silinmesine cesaret edemeyen yetkililer, aynı il’de bulunan İnönü adını taşıyan ilköğretim okulundan İnönü adını çıkarıp Atatürk’ün adını veriyor. Bunun en çarpıcı örneği de son olarak Niğde’de yaşandı.

İnönü’nün adı kaldırıldı
Niğde Atatürk İlköğretim Okulu, yeni düzenlemeyle “Niğde İmam Hatip Ortaokulu”na dönüştürüldü. Aynı ilde bulunan ve ilk mezunlarını 1947 yılında veren İnönü İlköğretim Okulundan da, İnönü adı çıkarıldı ve adı Atatürk İlköğretim Okulu olarak değiştirildi.

Niğdeli araştırmacı-yazar Ömer Fethi Gürer, İnönü’nün ulusal kahramanlığının yanı sıra Niğde’de de önemli eserlerinin bulunduğunu, bunlar arasında Gebere Barajının, demiryolunun ve çok sayıda kamu binasının İnönü döneminde Niğde’ye geldiğini hatırlattı, “Niğde iline hizmetleri olan ve döneminin GAP kadar önemli Gebere Barajını başlatan bir devlet adamına salt karşı olmak adına, adını silmek Niğde iline yakışmaz”dedi ve .

“DP döneminde bile değiştirilmedi”
Niğde Valisi Alim Yılmaz’a da çağrıda bulunan araştırmacı-yazar Ömer Fethi Gürer şunları söyledi:
“Sayın valim, Niğde’den gittiğinizde İnönü adını sildiren vali olarak anılmanızı istemiyoruz. O nedenle bir vali sorumluluğu ile İnönü adını okulda yaşatmanızı Niğde Üniversitesi adının da ‘Mustafa Kemal Atatürk Üniversitesi’ olarak düzenlenmesini sağlamak adına girişimde bulunmanızı öneriyorum. Demokrat Parti iktidarında bile İnönü adının silinmesi düşünülmemişti. Bu konuda yapılması gereken İnönü adı ile Atatürk adını değiştirmek değil Atatürk adını ve yanında İnönü adını yaşatabilmektir. Bu durumu düzelteceğinizi umuyorum.”

Milli Eğitim ne diyor?
Niğde Milli Eğitim Müdürlüğü yetkilileri de, SÖZCÜ’ye, “Atatürk ilköğretim okulunu imam hatip ortaokuluna dönüştürdük. Endüstri Meslek lisesine fazla başvuru olunca, bu okulun yakınında bulunan okulu liseye devrettik. İnönü adı kaldırıldı. İsim değişikliğini siyasi görüşlerine göre farklı yönlere çekenler var. Bunu da normal karşılıyoruz. Meslek lisesi öğrencilerine yer bulmak zorundaydık. Böyle düzenlemeler yaptık” dediler.

Yorum Gönder

[blogger][facebook][disqus]

Kemalın Askeri

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget