Hırsız bunlar, belediye parasını yiyorlar; “bire mal edileni yüze yaptırdık” diye yalan söylüyorlar diyerek polis, savcı, hakim, mahkeme, başbakan, bakanlar, iktidara yandaş besleme basın hareketlenmişti.
Çok ağırdı suçlamalar.
130 sanık yargılanıyordu.
22’si hapse konulmuştu.
Hepsi İzmir Büyükşehir Belediyesi üst yönetim çalışanlarıydı ve tutuklu yargılananlar arasında belediye genel sekreteri Pervin Şenel Genç adlı hanım da 464 gün hapishanede tutulmuştu.
En son o salıverildi.
Hiç tutuklu kalmadı.
Bunlar gerçekten hırsızsa; 1’e mal ettiklerini 100’e yaptırdık diye yalan söyleyip belediye parasını yiyorlarsa bu fark nasıl oluşuyor.
İzmir Belediyesi metro yapıyor.
Kilometresini:
56 milyon TL’ye mal ediyor.
Ankara Belediyesi metro yapıyor.
Kilometresini:
90 milyon TL’ye mal ediyor.
İstanbul Belediyesi metro yapıyor.
Kilometresini:
140 milyon TL’ye mal ediyor
Elmayla armut değil.
Elmayla elma.
Tunel delme aynı. İstasyon standartları aynı. Vagonlar aynı. Raylar aynı. Elektirifikasyon teknolojisi aynı. İhaleye çıkma yöntemi aynı.
Xxx
Nasıl oluyor da 130 üst düzey çalışanı için “hırsız bunlar, belediye parasını soyuyorlar” diye haklarında dava açılan İzmir Belediyesi 1 kilometre metro maliyetini Ankara Belediyesi’nin neredeyse yarı fiyatına, İstanbul Belediyesi’nin ise hemen hemen üçte bir fiyatına mal edebiliyor?
Acaba kim hırsız?
Gerçeği öğrenelim.
Hırsız hangi metroda gizleniyor?
Açıklama bekleyelim.
Xxx
Azcık ayrıntı yazalım.
Ankara halkı Melih Gökçek’i Belediye Başkanlığı’na seçti, o da 2002 yılında Kızılay-Çayyolu; Batıkent-Sincan-Tandoğan Keçiören metro hatlarının yapımına başladı. 3 hattın toplam uzunluğu 43 kilometre tutuyordu. 10 yıl geçti bitiremedi. Melih Gökçek, Metro için 828 milyon TL harcadı, sonra kaynak yetersizliği gerekçesiyle (Ankara Belediyesi bütçesi bir çok bakanlık bütçesinden fazladır) Bakanlar Kurulu karar aldı. Ulaştırma Bakanlığı Ankara Metrosu’nun yapımını üstlendi.
İktidar partisi!
Ankara’nın iktidar belediyesine!
Metro torpili yaptı.
Ulaştırma Bakanlığı, Ankara Metro’su yapımı için 3 milyar 40 milyon lira ayırdı. Melih Gökçek’in harcadığı parayla toplam maliyet 3 milyar 868 milyon TL’ye çıktı. 43 kilometrelik hattın 1 kilometresinin maliyeti 90 milyon TL’ye geldi.
İzmir’in 56 milyon TL.
Hırsız hangi metroda gizleniyor?
Xxx
Biraz daha ayrıntı yazalım.
İstanbul Büyükşehir’in AKP’li Belediyesi de Kartal- Kadıköy arasında 22 kilometrelik Metro temelini 2005 yılı ocak ayında attı, 2007’de açılacağını ilan etti. Ne olduysa, 2007’de bitirilemedi, ihale 2008’de yenilendi, 2010’da bitirilecek sözü verildi. Yine bitirilemedi. 3 milyar 100 milyon TL haracanarak 2012’nin arife günü, kilometresi 140 milyon TL’ye mal edilerek, besleme basının birinci sayfasından büyük ilanlar verilerek hizmete açıldı.
İstanbul’un 140 milyon TL.
İzmir’in 56 milyon TL.
Hırsız hangi metroda?
Xxx
Küçük ayrıntı daha yazayım.
Metro yapmada, demir ağlarla örmede ustalaştık, başarılıyız, “asıl demir ağları biz ördük” diye hindi gibi kabaran iktidar partisinin İstanbul yönetimindeki Büyük Şehir Belediyesi, İstanbul Metrosu’nun planlan 4 hattının yapımını, kaynaklarım yetmiyor gerekçesiyle, Ulaştırma Bakanlığı’na devretti.
İktidar partisi!
İstanbul’un iktidar belediyesine!
Metro torpili yaptı.
İzmir Belediyesi metrosunu torpilsiz yaptı. İzmir Belediyesi yöneticilerini, 464 gün hapiste tutup, “hırsız” diye yargıladılar.Gerçekten hırsız hangi metroda?
Cevap bekliyorum.
Yorum Gönder