Tek bildikleri Kur'an ve Peygamber'le halkı aldatmak! - Necati Doğru

Sözcü yazarı Necati Doğru,nun 31 Mart 2012 köşe yazısı:

Tek bildikleri Kur'an ve Peygamber'le halkı aldatmak!


Dönüyor, dolaşıyor aynı gerçeğe ulaşıyor: tek bildikleri Kur’an ve Peygamber’i alet ederek halkı aldatmak. İşte; “Eğitim Reformu” adını verdikleri ve kimsenin ne amaçla yapıldığını çözemediği adımdan; 2 anlaşılır madde çıktı:
Çocuk 5 yaşında okula başlayacak.
 “Kur’an dersi ile Peygamber’in hayatını” okullarda seçmeli ders olarak alabilecek.
Kur’an’a imanlı gençlik!
Sunnet’e inançlı çocuk!
Eğitim reformu bu mu demek?
Bu iki hedefe ulaşmak için zaten isteyen arzu eden aileler; çocuklarına gerekli imkanı bulup, karınca kararınca sunuyorlar. Tanrımerkezci bir eğitim düzenine geçmeyi “reform-yenilik-gelişme-batıdan geri kalmışlığı yenecek kuşaklar yetiştirme” olarak sundular.
Reform nerede?
Yenilik nasıl olacak?
Gelişmeye nasıl ulaşılacak?
Geri kalmışlığı silkeleyip atacak eğitilmiş insan malzemesi bu reformcu(!) eğitim sistemiyle nasıl kazanılacak?
4 bin yıldır düşünüldü.

Denendi.
En iyisi bulundu.
En iyi eğitim sistemini bulanlar ileri toplum oldular. Bulamayanlar geri kaldılar.
Madem ki adına “eğitim reformu” diyorsunuz, Türkiye’nin ihtiyacı nedir ve reformu neye göre yapıyorsunuz? Topluma anlatma ihtiyacı duymadılar.
Tek adam böyle istedi.
Şeyh böyle arzu etti.
Kanunu hazırladılar.

Xxx

Bedeni(fizik) eğitim, entelektüel eğitim, ahlaki eğitim, dini eğitim, özgürleştirici eğitim, tanrı merkezli eğitim, köleleştirici eğitim, toplum merkezci eğitim, insan merkezci eğitim, liberal eğitim, yeni eğitim modelleri içinde neyi nasıl seçtiler?
Eğitmek nedir?
Çocuğu ilk halinden çıkarmaktır. Çocuğun potansiyel olarak sahip olduğu yaratıcı gücünü ortaya çıkarmaktır. Bir çocuğu eğitmek, ona eğitilmeye gerek duymamayı öğretmektir. Eğitim sistemi ve eğitimciler aracıdır:
Bilginin aracısıdır.
İnsanlığın aracısıdır.
Değerlerin aracısıdır.
İyi eğitim sistemleri ve iyi eğitimciler; insandaki zekanın, iradenin, bilincin uyandırıcısı, tahrikçisi, çocuğun iç hayat hamlesine ışık tutucusu, yeteneklerin geliştiricisi, ruhunu yüceltici, zihnini donatıcı, insan haklarına ve temel özgürlüklere saygının güçlendiricisi; “bütün milletler ve bütün ırk ya da din grupları arasında anlayış ile hoşgörüyü” en yüksek seviyeye çıkartıcısıdır.

Xxx

Reform yapıyoruz diyorlar.
Hakiki eğitim; özgürlüğün, özgürlük vasıtasıyla eğitilmesi; insan denen varlığın kendi kaderini kendi elleriyle yaptığını anlamaya, hissettirmeye ve bunu istemeye sevk edebilmesi, “dolu bir kafa” değil “düzenli ve sağlam işleyen bir kafa” kazandırabilmesidir. Yaptıkları reform bu tarifin neresini kavrıyor, anlatabilmiş değiller.
Belli ki incelemiş değiller.
Tek adam istedi.
Batır- çıkar kanun hazırladılar.
Türkiye’nin öyle bir eğitim reformuna ihtiyacı vardı ki; çocuklarımızda hem geçmişin yaşanmış iyi tecrübelerini öğrenmek için ve hem de aklı rehber kılmak için ateşli bir arzu uyandırabilmesiydi. Bu noktada; Türkiye’nin çocuklarının, gençlerinin; bilimi öğrenmesi değil onu icat etmesi gerekiyor. Varlık sebeplerini, sebep ve sonuçları araştıran ve realiteyi(gerçeği) niçin ve nasıl sorularına cevap verebilecek şekilde kavrayan insanlar olması gerekiyor.

Xxx

Ortada bir reform yok.
Tek bildikleri Kur’an ve Peygamber’i alet ederek halkı aldatmak; çıka çıka reform dedikleri kanundan anlaşılır iki madde çıktı.
Kur’an’a imanlı gençlik!
Sunnet’e inançlı çocuk!
Bunu başaracak kadrolar var mı; bundan da şüpheliyim.

Yorum Gönder

[blogger][facebook][disqus]

Kemalın Askeri

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget