Her Okula Bir Mescit - Hikmet Çetinkaya

Çağdaş, laik, demokratik bir ülkede temel eğitimin “dinselleştirilmesi” ne anlama gelir?
Bunun yanıtı çok açıktır, öyle sağından solundan dolanmak değil:
“Eğitimin dinselleştirilmesi”...
Sekiz yıllık kesintisiz eğitim döneminde din dersleri zaten zorunluydu... AKP’nin iktidar olmasının ardından devlet okullarında “tırpan” başladı, yönetici kadrolarına din dersi öğretmenleri atandı.
İş bununla bitmedi!
Çocuklar “uygulamalı din dersleri”yle cuma günleri namaza, öteki günler mezarlıklara götürüldü.
Bu konuda onlarca yazı yazdım...
Laik Cumhuriyetin altının oyulduğunu, Türkiye’nin giderek bir Ortadoğu ülkesine dönüştüğünü anlatmaya çalıştım.
***
Bugün gelinen noktaya bakıp hiç kimse, “Neler oluyor” diye sormasın, çünkü olacakları aklı başında olan herkes gördü.
En son gören ise bizim “liberal demokrat” arkadaşlar...
Bir çocuk beş yaşında okula başlar mı?
Anaokuluna ya da anasınıfına gitmeden ilköğretime başlayacak olan çocuklar, yeterli bilişsel, duygusal, sosyal ve fiziksel gelişimini beş yaşında tamamlamış olur mu?
Bilimsel verilere baktığımızda bunun yanıtını görebiliriz:
“Hayır!”
Çocukların gelişimsel olarak okula başlamadan önce bir yıl eğitim alması gerekir...
177 ülkede çocuklar okula altı ya da yedi yaşında başlıyor, beş yaşında değil.
***
Öyle kıvırmadan her şeyi açık açık yazmak gerekir...
Şu 4+4+4 nedir, ne değildir?
Seçmeli “Kuran” dersleri ve “Hazreti Muhammed’in Hayatı”nın yeni yasaya girmesi kız ve erkek öğrencilerin ayrı ayrı sınıflarda okumasını öngörecek.
Kızlar dokuz yaşından sonra zorunlu olarak “türban” takacak... Okullara mescit ve abdesthane açılacak... Kuran okuma, kavrama ezberlemeyle öğrenilecek...
Bitmedi...
İmam hatip ortaokulları açılacak... Lise eğitimi açıköğretimle yapılacak... Meslek liselerine ek puan verilmeyecek...
Hiçbir bilim insanına danışılmadan hazırlanan, adına da “eğitim reformu” denilen bu yasa teklifi “siyasi bir proje” olarak Meclis’ten geçip yasalaşacak.
Kesintisiz eğitim sizlere ömür!
Hani biz yüzümüzü Avrupa’ya dönmüştük? Hani ABD’deki gibi demokrasi ve özgürlük istiyorduk?
ABD, İngiltere, Fransa vb. gibi ülkelerde liseye dek kesintisiz eğitim programı uygulanır.
Bu ülkelerde ilkokul ve ortaokul ayrımı vardır ama öğrenciler 16 yaşından önce eğitim programları arasında seçim yapmazlar.
***
Türkiye böyle bir eğitim sistemiyle demokrasiyi ve özgürlükleri bir yaşam biçimine çeviremez...
Yasa teklifi, basamakları dörder yıllık düzenleyerek, eğitime başlama yaşını geri çekiyor.
Çocukların gelişim dönemleriyle uyumlu olmayan bir basamak sistemi yaratılıyor.
Bir çocuk işlemler dönemine geçmeden beş yaşında ilkokula başlarken, soyut işlemler dönemine geçmeden 9 yaşında ortaokula gidiyor, 13 yaşında liseye (ortaöğretim) başlaması amaçlanıyor.
Beş yaşında bir çocuğun okula gitmesi hangi akla hizmet eder, söyler misiniz?
İdeolojik akla!
Temel becerilerin yok sayıldığı bir eğitim sistemi...
Açık açık bunun adı dinselleşme...
***
Böyle bir eğitim sistemi dünyanın hiçbir gelişmiş demokratik ülkesinde yok...
Biz demek ki çocuklarımızın geleceğini düşünmüyor, onları eğitimin çıkmaz sokağına götürüyoruz.
Bilimsel verilere dayanmayan, oldubittiye getirilen, oy kaygısıyla hem MHP hem de BDP’nin desteklediği bir eğitim sistemi “reform” adıyla Meclis’ten geçti...
Her okula bir kütüphane değil bir mescit!
Bakalım sırada başka neler var, önümüzdeki günlerde birlikte görürüz!

Yorum Gönder

[blogger][facebook][disqus]

Kemalın Askeri

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget