Kutlu doğum haftası Fetullah için mi? - Emin Çölaşan

SEVGİLİ okuyucularım,dün aklıma bir şey geldi! Daha doğrusu bunu sizlerden biri aklıma soktu.
Şimdi bakınız,Türkiye’nin dört bir yanında,ama özellikle okullarda,birkaç yıldan bu yana belli bir kutlama yapılıyor:
Kutlu doğum haftası!
Bunu yapan ve yaptıranlara sorduğunuzda diyorlar ki “Efendim,peygamberimizin doğum günüdür,onu kutluyoruz.”
Dün bütün gün araştırdık,peygamberimizin doğum gününü bulamadık.Bunu gösteren sağlam bir kaynağa ulaşmak mümkün olmadı.Varsa da biz bilemedik! Sadece bir kaynakta şöyle yazıyor:
“Onun doğum günü, 571 yılında kameri aylardan Rebiulevvel’in 12’si.Bu da Miladi tarihle 20 Nisan’a denk geliyormuş!”
Ölüm tarihi ise biliniyor:Miladi 632 yılının 8 haziran günü.
Peygamberimizin doğum gününü kutlu doğum haftası ilan edenlerin,onu ölüm yıldönümü olan 8 haziran günlerinde andığını,o tarihte örneğin ruhuna mevlit okuttuklarını hiç duymadık.
Kutlu doğum haftası ise sabitlendi,her yıl 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı perdelemek ve gölgelemek için özellikle ilköğretim okullarında kullanılıyor.Ancak onu ölüm tarihinde anmak için arkadaşlardan tık yok!
***
Şimdi burada ilginç bir rastlantıyı gündeme getirmek istiyorum.Bizim Fethullah efendinin doğum günü konusunu!
(Burada bir parantez açmak zorundayım.O şahsın ismini ben Fethullah bilir ve öyle yazardım.Ama dün belgeleri incelerken gördüm ki adı Fethullah değil,Fetullah’mış.Bu hatamı düzeltiyorum! Bundan sonra kendisinden Fetullah diye söz edeceğim.Parantezi kapıyorum.)
Fetullah’ın doğum tarihini hiç merak etmiş miydiniz?
Benim aklıma hiç gelmemişti.Birkaç gün önce bir okuyucum uyardı.Attığı mesajda şöyle diyordu:
“Doğum tarihi 27 Nisan 1941’dir ve ‘Kutlu doğum haftasının’ tam da yanıbaşına denk düşmektedir.”
Önce inanmadım,araştırdık.
Verilen tarih doğruydu.Ancak bununla da yetinmedim ve Fetullah’ın bana açtığı ceza davasının kayıtlarına baktım.(Davadan beraat ettiğimi daha önce yazmıştım.) Mahkeme kayıtlarında aynen şöyle geçiyordu:
“Davacı:Fetullah Gülen.Ramiz Ve Rabia oğlu,27 Nisan 1941 Erzurum doğumlu.”
Evet,kendisinin doğum günü,tam da kutlu doğum haftasına denk düşüyordu.Ne ilginç rastlantı!..
Sonra düşündüm:
“Dünyada bu kadar İslam ülkesi var,İran ve Suudi Arabistan gibiler dahil,hiçbirinde kutlu doğum haftası uygulaması yok.Bizde de yoktu,birkaç yıl önce başlatıldı.Dahası,dinle ilgili her tarihin Miladi takvim uyarınca her yıl 11 gün geriye kayması gerekirken,kutlu doğum haftasında böyle bir uygulama yok.Bu hafta sabitlendi ve 23 Nisan’ı gölgede bırakmak ve yeni bir din sömürüsü unsuru olarak özellikle ilköğretim okullarında devreye sokuldu.”
***
Şimdi herkesin önünde soruyorum:
“Bu işin içinde bir cinlik,bir katakulli olmasın!.. Kutlu doğum haftası aslında peygamberimizin değil,Fetullah’ın doğum günü için devreye sokulmuş olmasın!..”
Bunu icat edenler elbette ki “Bu yeni eserimizi Fetullah hocamızın doğum gününü kutlamak için yarattık” diyemezler.O kadarı biraz sıkar.
Ama işin içinde dikkat çekici hususlar var:
Fetullah çok önemli bir şahıs.Elinde korkunç bir para gücü var.Türkiye’de ve dünyanın dört bir yanında bin’e yakın okulu,binlerce dershanesi,hastaneleri,müritlerinin fabrikaları,işyerleri,gazeteleri,televizyon kanalları var.Ekibi ve müritleri devletin en önemli yerlerinde görevli.Diyanet bile onun elinde.Türkiye’yi ABD’den o yönetiyor.
Kutlu doğum haftasının ve onun uygulama biçiminin Fetullah için icat edildiğini elbette kanıtlayamam.
Ama onun doğum günü olan 27 Nisan,bu açıdan bize çok şeyler anlatıyor olmalı!

Kaynak:haberinyeri.net

Yorum Gönder

[blogger][facebook][disqus]

Kemalın Askeri

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget