Eğitimde Din Sömürüsü - Emin Çölaşan

SEVGİLİ okuyucularım, 22 Mayıs Salı günü (önceki gün) İstanbul’un Beykoz ilçesindeki tüm lise ve dengi okullarda, Milli Eğitim Müdürlüğü emriyle toplam 12 lisede bir sınav yapıldı. Dereceye girecek öğrencilere laptop, ipod, iphone gibi çeşitli ödüller vaat edilmişti.
Öğretmenlerin bu sınavdan haberi yoktu!
Öğretmenler tepki gösterdi ama korkuyorlardı. Karşı çıktıkları takdirde sürgün edileceklerini biliyorlardı.
Üstelik çok sayıda öğrenci bu sınava girmeyi reddetti ve girmediler.
Birkaç gün önce de aynı okullara
Zeytinburnu Müftülüğü tarafından ücretsiz olarak “Peygamberin Hayatı. Siyer’i Neb’i” isimli kitap dağıtılmış ve öğrencilerden bu kitabı okumaları istenmişti.
Dindar ve kindar nesil, İstanbul’un göbeğinde bile işte böyle yetiştirilmek isteniyor.
Türk eğitim sisteminin bu iktidarın elinde nereye sürüklendiğinin bir ibret belgesi olan, eğitim programlarında yer almayan bu sınavın sorularını ve yanıt şıklarını sizlere aynen aktarıyorum. Belgenin tümünü okuyabilmeniz için yazımı kısa kesiyorum ve soruyorum:

Bu soruların eğitimle ne ilgisi var?
(Not: Sınav kitapçığında verilen bilgiye göre, her dört şıktan sadece biri doğru imiş!)

Yorum Gönder

[blogger][facebook][disqus]

Kemalın Askeri

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget