Geldiğimiz yere kadar özetleyelim;
Zülkarneyn (İki zamanın hakimi) 3 yolculuk etmişti. İlkinde cehalete batmış bir toplum, ikincisinde ise “vahye muhatap bir toplum” üçüncüsünde ise, lisanı olmayan ve yec’üc ile mec’üc saldırısına uğrayan bir topluma gitmişti.
Daha sonra “demiri ve bakırı eriterek” yec’üc ve mec’üc saldırılarına karşı, demir ve bakır eritmemiş olan toplumu korumaya almıştı.
Aynı zaman diliminde farklı kültürlerin ve tarihsel aşamaların yaşanması durumu “karn” kelimesine karşılık geliyordu. Yani yeryüzünde “mülksüz yaşayan, kabileler” ile modern çağın kapitalist toplumunun karşı karşıya gelmesi.
Zülkarneyn, “bu iki toplumun da altyapısını, içeriğini biliyordu.” Yani vakıf idi. Ve; “demir ile bakırı kullanmayanların yanında saf tuttu.” Onlara demir ve bakırı kullanmayı öğretti.
Yec’uc ve Mec’uc kimdir?
Kimilerine göre “Çinlilerdir.” Kimilerine göre “Türklerdir.”
Bazıları, kutuplarda buzların altına gizlendiklerini yazar. İmam Gazali’nin Yec’üc ve mec’üc tasvirleri “ibretliktir.” Aklın hududunu aşan tasvirlere boğulan bu kavramları açıklayalım;
Ye’cüc ve Me’cüc kelimelerinin Arapça olmadığı söylenmektedir. Tıpkı Harut ve Marut gibi “Yunanca” dilinden Arapçaya geçmiştir. Lakin, Arap dilbilimciler; eklemeler yaparak bu kavramları Arapçalaştırmıştır. Buna göre; e’cûc” sözcüğünün “ateşi alevlendirmek, ateş sesi, acı vermek [tuz acısı]” anlamındaki “ecc” kökünden; “ me’cûc” sözcüğünün de “atmak, saçmak” (Lisanü’l Arab, c. 8, s. 204) anlamındaki “mcc” kökünden türediği düşünülebilir.
İncil’de geçen iki kavram
Şahsi kanaatimce bu kelimeler “İncil’de geçen iki kavramdan türemiştir.” Bunlar “Gogg ve Magog” kavramlarıdır. İncil’de ilgili bölüme göz atalım;
İncil /Vahiy 20. Bab 7-8:
“Bin yıl dolunca, şeytan zindanından çözülecektir; ve yerin dört köşesinde olan milletleri, Gog ve Magog’u, saptırmak ve onları cenk için bir araya toplamak üzere çıkacaktır. Onların sayısı denizin kumu gibidir.”
İncil’de “Hezeikel, Tekvin ve Vahiy” bölümlerinde geçen bu kavramlar; savaşçı-istilacı iki topluluğu tanımlar. Ateş saçan, istilacı ve savaşçı; ganimet avcısı bu iki toplum “demir kılıçlar ve bakır zırhlar kullanmaktadır.”
Bunlar, “insanlığın mülkünü gasp eden, saldırganlardır.”
Hatta Ye’cûc ve Me’cûc [istilacılar] açıldığı zaman, onlar, yüksek tepeden akın edip çıkarlar.
Ve gerçek vaat yaklaştığı zaman o küfretmiş olan kişilerin gözleri dönüverir: “Eyvah bizlere! Kesinlikle biz bundan gaflet içindeydik. Aslında biz zalim kimseler idik.” (Enbiya/92-97)
Teknolojisiyle saldırır
Yüksek tepe; “herkesin görebileceği bir yerden” manasına gelir. Ye’cüc ve Me’cüc; mazlumlara; teknolojisiyle saldırır. Bu “Allah’ın sünnetidir.” Zülkarneyn ise, mazlumların “kendilerini muhafaza edecekleri bilgi ve donanımı aktarır...”
Bugün Ye’cüc ve Me’cüc saldırı halindedir. “Özel mülkiyetçi paradigma” herkesin net biçimde görebileceği bir yerden mütecaviz saldırısını yürütmektedir. Yüksek teknolojisi, demiri ve bakırı (Patriot ve Radarları) ile, derelerden tepelerden boşalırcasına mazlumların tepesine çullanmaktadırlar.
Ve Zülkarneyn’ler de mazlumları “bir araya getirme çabasındadır.”
Bu noktada en kilit ayet şudur;
Laf anlamaz toplum Zülkarneyn’den yardım istemişti. (Onlar [söz anlamaz kavim] dediler ki: “Ey Zülkarneyn! Şüphesiz Ye’cüc ve Me’cüc bu topraklarda bozgunculardır. Onun için, bizimle onlar arasında bir sedd kılman üzere [şartıyla] sana bir vergi versek olur mu?” (Kehf 94) )
Bu ayette geçen “la yekadune yefkahune kavla” ifadesi; fıkıhsız, anayasasız, devletsiz, nizamsız, mülkiyetsiz, külliyatsız toplum manasına gelir.
Bu toplum Zülkarneyn’den Ye’cüc ve Me’cüc saldırıları karşısında yardım istemiş, zülkarneyn bunu kabul etmiştir.haberguncel.blogspot.com
Bu toplum anlaşıldığı üzre “doğal yaşayan bir toplumdur.” Bir tür “Kızılderili kabilesi misali yaşayan” bu topluma neden saldırılmaktadır?
Çünkü, “özel mülkiyet ile birlikte, eski düzen yıkılmış ve kalıntıları tasfiye edilmeye başlamıştır. Kölelik ve himaye altına alma işleri baş göstermiştir.”
Evet, Ye’cüc ve Me’cüc’ü, Zülkarneyn’i bugün nereye koyacağınızı öğrendiniz. Hayata bakın, bunlar yaşıyor değil mi?
İşte Yaşayan Kur’an...
Esenlikle.
Kur’an’da Zülkarneyn kimdir? (1)
Kur’an’da Zülkarneyn kimdir? (2)
Yorum Gönder