Öğrencilere "tablet" dağıtılması haberleri çıkıyor bu aralar sıklıkla.
Yaklaşık on yıl kadar önce de "bilgisayarlı eğitim" haberleri çıkıyordu.
Eğitim sistemimiz her dönem yeni bir şekil düzenlemesine uğrar.
Ama eğitimin kalitesinin artması, öğretmenlerin hayat standardının düzeltilmesi, ders yapısının ve içeriğinin düzenlenmesi gibi önemli sorunlar hep devam eder gider.
Eğer insan boş konuşuyorsa, cep telefonuyla da boş konuşur. Teknolojinin üst düzey bir aracına sahip olduğu için konuşmasının içeriği değişmez.
Aynı durum tabletler, bilgisayarlar için de geçerli tabii.
Eğer içine koyacak bilgi yoksa, daha doğrusu siz bir şeyler öğrenmek niyetinde değilseniz tabletin size yapabileceği tek şey oyun oynatmak olabilir.
***
örneğin yıllardan beri yazdığım bir şey var: Uygarlık tarihi.
öğrenciler benim zamanımdan beri bir sürü derse giriyor, bunları ezberliyor, asıl amaç üniversite sınavı olduğundan ona yoğunlaşıyor. Ama üniversite sınavı daha çok test tekniği ve mantık yürütme üzerine kurulu. Bilgi, araştırma, analiz üzerine kurulu değil.
Belki bölük pörçük birçok bilgi öğrencilerin kafasına dolduruluyor ama bunlar betti bir mantık zinciri içinde, belli bir tarih bilinciyle verilmiyor.
Bir savaşın ya da barışın, bir buluşun, bir keşfin nelere yol açtığı, o anda başka neler olduğu gibi genel bir panorama verilmediği için bütün bu bilgiler yerli yerine oturmadan unutulup gidiyor.
***
Lise eğitiminden geçmiş birinin kesinlikle bileceğini düşündüğünüz, genel kültür denilebilecek bilgiler, kendi ülkemizle, hatta bu öğrencilerin kendi çevresiyle ilgili bilgileri bile son -derece kısıtlı...
Hatta daha ilginci, ingilizce öğretmekle fazlasıyla uğraştığımız halde öğrencilere kendi dilindeki en basit kuralları bile öğretememiş olmamız...
Televizyonlardaki yarışma programlarında kimi sorulara verilen ., cevapları, oradaki seçeneklerle ilgili akıl yürütmeleri ve bu yarışmacıların iyi üniversiteleri bitirmiş olduğunu görünce insan bu eğitim sisteminin tabletle filan düzelmeyeceğini anlayabilir .
Kürşat Başar/Cumhuriyet
Yorum Gönder