Başkanların “Cemaatleşme”ye Cevabı - Saygı Öztürk

Başkanların “Cemaatleşme”ye Cevabı - Saygı Öztürk

Hanefi Avcı’nın kitabından sonra, Emniyet’te daire başkanlarının da ifadeleri alındı. Başkanlara, Emniyet’te Fethullahçı bir yapılanma olup olmadığı da soruldu. Görevde olanların, Avcı‘nın iddialarını doğrulması beklenemez. Yine de, ifadelerde kimin ne dediğinin özetini merak ediyorsanız buyurun:
* Genel Müdür Yardımcısı M. Doğan Kılıç :
Emniyete, cemaatin hakim olduğu iddiaları hayal mahsulüdür.
* Genel Müdür Yardımcısı Mustafa İlhan :
Bu konuda söyleyecek hiçbir şey yoktur.
* Genel Müdür Yardımcısı Osman Karakuş :
“Emniyeti falancalar ele geçirdi” iddialarına karşın beni 40 yıldır kimse ele geçiremedi.
* Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Pek :
Avcı’nın kitabı, ülkemizin arınma operasyonu olan Ergenekon operasyonunu şaibe altında bırakmak ve küçük göstermek gibi amaçlar taşıyor. İddialar ise hayal mahsulüdür.
* Teftiş Kurulu Başkanı Ahmet Yanç :
Cemaat mensubu olduğu gerekçesiyle kimse hakkında soruşturma açılmadı.
* Personel Daire Başkanı Muammer Buçak :
Ben, kadrolaşmanın en zor olacağı kurumun Emniyet Teşkilatı olacağını düşünüyorum. Şu anda 1167 birinci sınıf emniyet müdürü bulunuyor. Birinci sınıf görevlere sadece bu kişiler arasında atama yapılabilir.
* Eğitim Dairesi Başkanı Mustafa Çankal :
Ne hikmetse birileri ya görevden alınacağı, emekliye ayrılacağı ya da adli ve idari yönden başına bir şey geleceklerini hissetikleri anda böyle bir yola tevessül ediyorlar.
* Güvenlik Dairesi Başkanı İsmail Baş :
Fethullahçı olan bir meslek mensubu görmedim.
* Ana Komuta K. Dairesi Başkanı Müslüm Sayli :
Cemaat yapılanmasının olduğu her zaman dile getirilmiştir. Ancak, böyle bir oluşum  ve gruplaşmaya rastlamadım.
* Dış İlişkiler Dairesi Başkanı Adem Özçetin :
Teşkilattaki cemaat yapılanmasına ilişkin iddiaları ben de zaman zaman medyadan duyuyorum. Bu konuda özel bir çalışmam yoktur.
* Havacılık Dairesi Başkanı Hüseyin Başak :
Cemaatin, Emniyet’i ele geçirdiği gibi hususlar zaman zaman medyatik olarak ortaya çıkar. Kitaptaki iddialara katılmıyorum.
* 1. Hukuk Müşaviri Hakan Özdöl :
Cemaat yapılanmasına ilişkşn benim şahsi bir tespit ve bilgim yok. Tecrübelerim, kendi bilgim ve görgüme göre kitaptaki iddialar doğru değil.
* Koruma Daire Başkanı Hüseyin Tunçoğlu :
Kitapta iddia edilen hususlar bana göre tamamen uydurma bir senaryodur.
* Strateji Dairesi Başkanı Şevket Taşdelen :
Cemaat yapılanması olsaydı dikkatimi çekerdi. Cemaat ile ilgili onları koruyucu yönde ya da aleyhlerinde olacak şeklde herhangi bir telkinatta ve talepte bulunulmadı.
* İnterpol Dairesi Başkanı Süleyman Işıklar :
Hanefi Avcı’nın kitabındaki iddialar, benim görev yaptığım birimler itibariyle doğru değildir.
* Özel Harekat Dairesi Başkanı C. Cemil Yurtseven :
Özel Harekatta bir ceaatleşmeye yahut ideolojik bir yapılanmaya rastlamadım.
* Pasaport Dairesi Başkanı H. Turgut Yıldız :
27 yıldır bu meslekteyim. Emniyette cemaaleşme diye böyle bir şey görmedim ve böyle birşey olamaz.
* Özel Güvenlik Dairesi Başkanı Fettah Ünsal :
Cemaat üyesi bir kişi de tanımadım.
* Tanık Koruma Daire Başkanı Ali Uzuner :
“Ben Fethullahçıyım” diyen hiçbir kimseye rastlamadım.
* Kriminal Daire Başkanı Seyit Demirci :
İddiaları ispatlamak Hanefi Avcı’ya düşer.
* Terör Daire Başkanı Yüksel Babal :
Emniyeti, dışarıdan birilerinin sevk ve idare etmesi mümkün değildir.
* İstihbarat Daire Başkanı Ömer Altıparmak :
Cemaat yapılanamsına yahut herhangi bir ideolojik gruplaşmaya rastlamadım.
* Haberleşme Dairesi Başkanı Nizamettin Acar :
Hanedi Avcı’yı dürüst bir müdür olarak biliyordum. Kitabından sonra tereddüt oluştu.
* Yabancılar Dairesi Başkanı Yahya Bilgiç :
Gülen’e yeşil pasaport verirken işlemleri uzadı. Bu konuda bize telkinde bulunan da olmadı.
Bir bilgi daha aktarayım. Avcı’nın “Emniyetin imamı” dediği “Ömer” kod adlı kişi hakkında da kovuşturmaya yer olmadığı kararı verildi. Avcı, bu ifadelerle daha çok sıkıntıya girer gibi gözüküyor.

Yorum Gönder

[blogger][facebook][disqus]

Kemalın Askeri

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget