“Polise yakalatmak için yalan söyledim!...”
Ermeni Patrikhanesi’nin Kemal Bey aleyhinde şahit gösterdiği Alis adlı kadın mahkemede iftiracılığını itiraf etti.
Savcı Sâmi Bey iddianamesinde “Savaş Hükûmeti 1331 senesi Mayısında tehcîre başvurmuş ve yanlış bir düşünceyle bu işi çocuklara ve kadınlara kadar yaygınlaştırmıştı. İşte bu tedbîrsizlik sebebiyle, bâzı kimseler şahsî çıkarlarını düşünerek bilinen fâciâları meydana getirmişlerdi” diyordu.
Bu Kemal Bey’in ilk suçlanışı değildi. İzmit Muhacirin Müdürü olduğu sırada “Ermeni mallarının yağma edilmesindeki ihmali” gerekçe gösterilerek görevinden azledilmiş ancak itirazını değerlendiren Konya İstinaf Mahkemesi, hakkında beraat kararı vermişti. (25 Temmuz 1918)
Divan-i Harbi Örfi, Tetkik-i Seyyiat Komisyonu’nun Konya İstinaf Mahkemesi’ne sunduğu raporda “cinayet” e ilişkin bir tek kaydın bulunmamasına karşın Kemal Bey’i yargılamada sakınca görmedi!
Kararın tek dayanağı “şahitlerin ifadeleri”ydi.
Necdet Sevinç, İstiklal Harbinde Etnik İhanet kitabında “patrikhanenin bulup, patrikhanenin getirip götürdüğü ve hazırladığı” bu şahitlerin “yalancılığı”nı böyle ifşa etmişti:
“Ohannesoğlu İstepan, önce mahallesindeki bütün Ermeniler’in katledildiğini söylemiş, fakat öldürülen bir kimseyi görüp görmediği sorulunca “kimseyi görmedim” demiştir!
ADALETLE DALGA GEÇTİLER
Agop oğlu Artin, önce Kemal Bey’i Keller Köyü’nde nargile içerken gördüğünü söylemiş sonra Sırçatekir’de ayran içerken gördüğünü beyan etmiştir.
İddiasına göre jandarmalar Keller Köyü’nde birçok kişiyi öldürmüşlerdir, kendisi de kaçıp Kayseri’ye gitmiştir.
Savcı Sami Bey, bu beyan üzerine tanığa komisyonda verdiği ifadede bacağından yaralandığını ve ıstırabından ölü gibi yıkıldığını söyleyen bir kimsenin nasıl Kayseri’ye kadar gelebildiğini sormuştur. Agop oğlu Artin’in cevabı şudur:
-Allah tarafından bir kuvvet geldi! Yaranın acısını Kayseri’ye kadar duymadım!
Kemal Bey’in bütün kadınların öldürülmesini emrettiğini söyleyen Ojeni Varvaryan adında, 13-14 yaşlarındaki şahit, bunun üzerine bütün kadınların kesildiğini anlatmıştır. Savcının “bütün kadınların kesilmesi emredildi ise siz nasıl kurtuldunuz” yolundaki sorusuna da “Allah’ın lütfuyla” cevabını vermiştir.
Komisyonda, Yozgatlı olduğunu, tehcir sırasında Yozgat’ta bulunduğunu, Feyyaz Bey’in(Kemal Bey’in suç ortağı!) Ermenileri öldürüp mallarını aldığını gözleriyle gördüğünü anlatan Alis mahkemede Yozgatlı değil İzmit Bahçecikli olduğunu, tehcir sırasında da Yozgat’ta bulunmadığını, Feyyaz Bey’i Yozgat’ta değil, İstanbul’da tanıdığını ifade etmiştir.
Alis önceki ifadesini hatırlatan savcıya şu cevabı vermiştir:
-Feyyaz Bey’i polise yakalatmak için yalan söyledim!”
Kemal Bey’in tarihi savunmasından:
“Düne kadar bir hâkimler hey’eti hâlinde olan sizler, bu dakîkada bir târîh mahkemesi sıfatını almış bulunuyorsunuz. Ermeniler tarafından öldürülen dindaşlarının ve soydaşlarının mâtemi Müslümanların yüreklerini sızlattığı ve her gün gelen kara haberlerin halkı tahrik etmekten geri kalmadığı mâlûmdur.... Savaşta yenilişimizin aleyhimizde meydana getirdiği hezeyânı durdurmak maksadiyle, iddiâ makâmının da isteği üzere, kurbanlar verilmesi bir siyâset îcâbı sayılıyorsa, bu kurban ben olamam. Siz kurban seçmekle değil, ancak hak ve adâletle hüküm vermek vicdanî görevi taşıyan bir yüksek hey’etsiniz. Mutlakâ kurban aranıyorsa herhalde, bütün bu işlerin tertipçisi ve idârecisi olarak benim gibi küçük bir me’mur bulunacak değildir.”
O yargılamadan adil sonuç beklemek saflık olur
Celal Bayar Üniversitesi Öğretim Üyesi Nejdet Bilgi “öyle bir atmosferde adaletin zuhur etmesi zor”
diyor:
“Kemal Bey’in yargılanması sürecinde tespit edilebilen öyle gelişmeler var ki bunların bileşkesinden adil bir sonuç beklemek zaten saflık olur. Yine bu yargılama sürecinde ortaya çıkan bazı gelişmelere, detaya inmeksizin bakıldığında, adil bir sonuç beklemek de mümkündür (mahkemede avukat bulundurulması, yargılamaların ilk kez açık yapılması gibi). Mahkeme heyeti ile ilgili vurgulanan hususlar, süreçte adil yargılamayı en kritik yerinden malül hale getirmektedir.
25 ŞAHİTTEN 22’Sİ ERMENİ
Yargılamayı adil olmaktan çıkaran ikinci önemli husus, yalancı şahitler meselesidir. Dava tutanaklarından tespit edilen 25 şahitten 22’si, savcı ve müşteki olarak yargılamaya müdahil olan Ermenilerin gösterdikleri şahitlerdir. Diğer üçü ise sanıkların şahitleridir. Fakat bu da yanıltıcı bir bilgidir. Zira mahkemede Kemal, Tevfik ve Feyyaz Beyler yargılanmaktadır ve bu savunma şahidinin üçü de, daha sonra beraat edecek olan Feyyaz Bey’in şahitleridir. İdam cezası alan Kemal ve hapis cezası alan Tevfik Beylerin dinlenmesini talep ettikleri hiçbir şahit dinlenmemiştir. Bir başka ve belki de en önemli husus, Mütareke’nin yarattığı siyasi havadır. İngilizler, Ermeniler, Rumlar, Hükümet ve Basın koro halinde yargılamalardan ancak idam kararları çıkarsa adaletin tecelli etmiş olacağı gibi bir atmosfer yaratmışlardır. Böyle bir atmosferden de adalet zuhur etmesi beklenmemelidir.
KAMU VİCDANINDA YARA
Yargılama boyunca birçok şahit Kemal Bey’le ilgili birçok suçlamada bulunmakla beraber, hiçbirinin bu suçların görgü şahidi olduğu ortaya çıkmamıştır. Yani yalancı şahit oldukları ortaya çıkanlar hariç hemen hepsi duyduğunu, işittiğini anlatmıştır... Ancak mahkeme kararında işitmeye dayalı bu ifadeler ile bazı yazışmalardaki bilgiler delil sayılmıştır.
Hakkında birtakım iddialar bulunan birinin yargılanması doğaldır. Ancak yargılamanın ve kararın adil olması, kamu vicdanını yaralamaması gerekir.”
“Suçlu Türk” listelerini o hazırladı
Aralarında Kaymakam Kemal Bey’in de bulunduğu “suçlu Türk”lerin listelerini bizzat hazırlayan kişi dönemin Ermeni Patriği Zaven Efendi’ydi. Ermeni Patrik “Müstakil Ermenistan” için ayaklanma çıkaranları himayesine almış, desteklemiş, komitaların silah, mermi ve para ihtiyaçlarını karşılamıştı.
Ermeni lobi faaliyetlerinin de ilk önderlerinden olan Zaven Efendi, Paris’ten Londra’ya Avrupa’nın birçok şehrini dolaşmış, Lord Curzon’dan İngiltere Kralı V.George’a kadar birçok kişiyle de Osmanlı topraklarından kendilerine “pay” verilmesi konusunda görüşmelerde bulunmuştu.
Ermeni Mezalimi -1- Selcan Taşçı
Ermeni Mezalimi -2- Selcan Taşçı
Ermeni Mezalimi -3- Selcan Taşçı
Ermeni Mezalimi -4- Selcan Taşçı
Ermeni Mezalimi -5- Selcan Taşçı
Ermeni Mezalimi -6- Selcan Taşçı
Ermeni Mezalimi -7- Selcan Tasçı
Ermeni Mezalimi -8- Selcan Taşçı
Ermeni Mezalimi -9- Selcan Tasçı
Ermeni Mezalimi -10- Selcan Taşçı
Ermeni Mezalimi -11- Selcan Taşçı
Ermeni Mezalimi -12- Selcan Taşçı
Ermeni Mezalimi -13- Selcan Taşçı
Ermeni Mezalimi -14- Selcan Taşçı
Ermeni Mezalimi -15- Selcan Taşçı
Yorum Gönder