Bir Bürokratın Ardından - Gündüz Akgül

Bir Bürokratın Ardından - Gündüz Akgül 19.05.2016 tarihli Cumhuriyet gazetesinde gözüme ilişen bir haber beni eskilere götürdü…Haber “Devletin Valisi” öldü başlığı ile verilmişti

Bir Bürokratın Ardından - Gündüz Akgül
19.05.2016 tarihli Cumhuriyet gazetesinde gözüme ilişen bir haber beni eskilere götürdü…
Haber “Devletin Valisi” öldü başlığı ile verilmişti…
Benim yaşımda olan ve kamuda görev yapan herkesin tanıdığı Devletin Valisi. Tekin Alp’tı…
Tekin Alp, Atatürkçü, demokrat ve aydın bir Valiydi…
1970’li yıllarda sağ iktidarlar döneminde merkeze alınan, CHP iktidarında tekrar Vali yapılan bir bürokrattı…
Gazetedeki haber başlığının altında şunlar yazılıydı…
“Yıl 1978 Şubat ayının ilk haftasında Başbakan yardımcısı Necmettin Erbakan, Giresun’a ziyarete gider. Kendisini Vali Tekin Alp karşılar. Hal hatırdan sonra ‘Programımız önce Vilayet, ardından MSP İl Başkanlığını ziyaret, sonra da öğle namazı için cami şeklinde olacaktır Vali Bey’ diyen Necmettin Erbakan’a şu yanıtı verir Alp: ‘Benim görevim size Vilayet binasına kadar refakatten ibarettir. Vilayetten sonra nereye isterseniz gidersiniz’ Erbakan bozulmuştur ama Valiye ikinci bir sürprizi vardır. Vilayetin önünde toplanan kalabalığı selamlamak için balkona çıkan Erbakan Vali’ye dönerek ‘Hadi beni halka taktim edin.’ Tekin Alp. ‘Ben devletin Vali’siyim, sunucu değilim’ diyerek Erbakan’ı balkonda bir başına bırakır” 

Haberde ayrıca Tekin Alp’ın Rahmetli Erdal İnönü ile birlikte SODEP kurucusu olduğu ve Evren tarafından veto edildiği belirtilmektedir…
Bu veto olayını bende anımsıyorum…
İşte bürokrat dediğin budur…
Bürokratın sözlük anlamı, Devlet kurumlarında çalışan üst düzey yöneticidir.
Bürokratlar siyasetçilerden farklı olarak seçim yoluyla değil, atama yoluyla göreve gelirler…
Bu nedenledir ki bürokratlar, hükümetin değil devletin memurlarıdır…
Hükümetler gelip geçici, bürokratlar ise emekli olana kadar devamlıdır…
Görev yaptığım dönemlerde bürokratların büyük çoğunluğu, devletin memuru olduğunun bilincinde oldukları için, iktidarın haksız bir isteği karşısında direnebiliyorlardı…
Bürokratlar yandaş olduğu için değil, işin ehli oldukları için göreve atanırlardı…
Gel de o dönemleri mumla arama…
Gel de o bürokratlarla iftihar etme…
Anımsayanlar bilir…
Bir trafik olayında yaşamını yitiren Rahmetli Recep Yazıcıoğlu’da her davranışı ile iktidarların değil, devletin Valisi olduğunu gösteriyordu…
Ülke siyasilerin değil, namuslu, onurlu, tarafsız ve çalışkan işin ehli bürokratların çalışmalarıyla esenliğe kavuşur…
Devletin Valisi Tekin Alp’a rahmet, yakınlarına sabır ve başsağlığı diliyorum.    

19.05.2016
Gündüz AKGÜL
Emekli Cumhuriyet Savcısı

Yorum Gönder

[blogger][facebook][disqus]

Kemalın Askeri

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget