Seni çok özledik - Gündüz Akgül

Sevgili Uğur Mumcu,
24 Ocak, aydın düşüncelerini, Kemalist duruşunu, araştırmacı gazeteciliğini içine sindiremeyen karanlık güçler tarafından hunharca katledilişinin 21. Yıldönümü.
Yaptıklarınla, aydınlanmacı öngörünle bizler gösterdiğin yolda yürükken seni hiç unutmadık ve unutturmadık.
Ne diyordun;
“Ben, Atatürkçüyüm.
Ben, Cumhuriyetçiyim.
Ben, Laikim.
Ben, Tam bağımsız Türkiye’den yanayım.
Ben, Özgürlükçüyüm.
Ben, İnsan hakları savunucusuyum.
Ben, Terörün karşısındayım.
Ben, Yobazların, hırsızların, vurguncuların, çıkarcıların düşmanıyım.
Öyleyse vurun, parçalayın! Her parçamdan benim gibiler, beni aşacaklar doğacaktır.” Demiştin.
Sevgili Uğur,
Aynen öyle oldu. Karanlık güçler seni hunharca vurup parçaladılar.
Ama yok edemediler. Her parçandan birlerce, on binlerce Uğur’lar doğdu.
Onlar, tüm zorluklara, engellemelere karşın, hiç korkmadan, ödün vermeden aydınlığını tüm yurda yaymaya ve gençlere seni anlatıp benimsetmeye, çalışıyorlar.
Tarih babanın altın sayfalarında çoktan yerini aldın.
Yine 1990’lı yıllarda;
“Hukuk fakültesinde okuyup da daha önce imam hatip mezunu olanlara burs veriyorlar. Burs verilen öğrenciler de sınavsız yargıç ve savcı oluyorlar. 2000 yılına doğru baktığımızda, vali ilahiyat fakültesi mezunu, emniyet müdürü İslam enstitüsü mezunu, kaymakam imam hatip mezunu olacak” demiştin.
Bu öngöründe aynen gerçekleşti. Bu zihniyet şu anda iktidardadır.
Senin döneminin araştırma gazeteciliğini yapıp, muhalif olanlar bir elin parmakları kadar bile değildir. Yazılı ve görsel medyanın neredeyse tamamı teslim olmuş, yaranmakta yarış halindedirler. Sesini biraz yükseltenleri de medya patronları aldıkları talimatla derhal işlerine son veriyorlar.
Hukukun üstünlüğünü,
Güçler ayrılığın,
Adil ve tarafsız ve bağımsız yargıyı,
Özgürlükleri,
Mumla arar hale geldik.
Görsel medyanın kadrolu bülbüllerinin karşısında seni kadar açık sözlü ve yürekli biri bulunmadığı için meydanı boş bulmuşlar ve yurttaşları hep yanlış bilgilendiriyorlar.
Anlayacağın, ortalık toz duman. Yolsuzluk savları gündemi tamamen doldurmuş durumda.
Ne mutlu bizim kuşağa ki seni tanıdık, seni dinledik, söylediklerin hep bize rehber oldu.
Şimdi ki gençler eserlerini okuyarak seni tanımakta ve yolunda yürümektedirler.
Sevgili Uğur, Seni çok özledik çok.
Hiç unutulmayacaksın.
Işıklar içinde uyu.

23.01.2014
Gündüz AKGÜL
Emekli Cumhuriyet savcısı

Yorum Gönder

[blogger][facebook][disqus]

Kemalın Askeri

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget