Masamdaki Kitaplar... - Oktay Akbal

Lütfi Özkök'ü tanıtmaya kalkmak!..
Şair,yazar,fotoğraf sanatçısı...
Dünya ölçüsünde bir şöhret demek hiç de yanlış olmaz...
Dünyanın en ünlü yazarları,şairleri,bu arada bizim şairlerimiz,yazarlarımız onun çektiği birbirinden anlamlı fotoğraflarda yaşıyor,yaşayacak...
Osman İkiz," Rüzgârların Yolunda "adlı bir kitapla Özkök'ü anlatıyor.Bir yaşam boyu rüzgârların estiği esmediği yerlerde gezmiş,resimlerini çekmiş,şiirlerini yazmış;
" Hiçbir zaman/bu ebedi üçgenin dışına/çıkamayacağım/İstanb/l.Paris/Stockholm/İstanbul'da doğdum/Paris'te aşkı/Stockholm'de kendimi buldum"
Lütfi ile aynı yaştayız.İstanbul sanat havasında birlikte yaşadık.Uzakta yakında,nerde olursak olalım,güzel bir dostlukta...

***
Çoktandır yeni romanları okuyamıyorum.Ben uzun şeyler yazamam,uzun şeyleri de okuyamam ya da zorlanırım.Ama Öner Yağcı'nın gerçek yaşamını anlatan "Yaşasın Yenilenler "i severek,duyarak,romanın kahramanı yazarla birlikte yaşayarak,acıları,umutları besleyerek okudum.Samuel Beckett'in kitabın başına aldığı şu sözlerle:" Hep denedim,hep yenildim,Olsun gene dene,gene yenil.Daha iyi yenil..." Bitip tükenmez bir savaştır düşünceleri yaşama geçirmek,insanları gerçek özgürlüklere götürmek...Ben de " Yaşasın yenilmeyenler,yenilmeyecekler " diye yazmak istiyorum,ama.....

***
Sevgili dostum Orhan Erinç çok yararlı bir iş yapmış." Ayın Tarihi" nden yararlanarak.10 Kasım Öncesi ve Sonrası.Atatürk'ün Vefatı,sırasına olup bitenleri,yazılanları toplamış,sağlam bir belge.O günlerin gazeteleri,yazarları,şairler,gazeteciler,politikacılar herkes var...Böyle bir yapıt,her yurttaşa,her bilinçli kişiye gerekir.Yalanlar yakın tarihimizi altüst etmeye çalışırken Orhan Erinç'in kitabı gerçek tarihi sağlam bir aynadan yansıtmış.1938'de çıkan yazılar arasında benim de bir yazım olmalıydı.Eminönü Halkevi dergisinin 10 Kasım sayısında yer almıştı.Okulda Zahir Güvemli Hoca'ya verdiğim bir yazıydı,bir Atatürk gencinin duygularıydı.Orhan Erinç'e sağol demek istiyorum;gericiliğe,devrim düşmanlarına en sağlam yanıtı verdiği için......

***
Eray Karınca da "Kız Doğursun Analar" da kadının eş şiddetinden korunmasını anlatıyor.Yunus Nadi Sosyal Araştırmalar Ödülü'nü kazanan hukukçu ve öykü yazarı Karınca'nın yaşadığımız toplumdaki bu gerici anlayışların,dolayısıyla kadınların ezilmesine kayıtsızlığın açıklanması..." Kız Doğursun Analar ", ama Başbakan'ın dediğini yapmasın,ille de üç çocuk saçmalığına uymasın!

***
Masamdaki birkaç kitaptan söz etmeden duramadım.Daha çok kitap var bekleyen,şiirler,öyküler,denemeler,ama elimden bu kadar geliyor.Okumalara.okumalara.hep okumalara....

Oktay Akbal/Cumhuriyet

Yorum Gönder

[blogger][facebook][disqus]

Kemalın Askeri

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget