Yargıya güvenmeye son darbe! - Gündüz Akgül

Yargıya güvenmeye son darbe! - Gündüz Akgül
Bu gün yayınlanan “Bıktıran siyaset ve çöken hukuk” başlıklı yazımda, siyaset ve hukuk yerine büyük önder Mustafa Kemal Atatürk’ten bahsederek moral bulmak istediğimi yazmıştım…
Hevesim kursağımda kaldı. Haberleri dinleyince gel de yazma dedim ve yazıyorum…
Başı sıkışan ve hak kaybına uğrayan her yurttaşın en son başvurduğu güvenlik limanı yargı iken, ne yazık ki AKP iktidarda bulunduğu 13 yıllık dönemde, yandaş yargı yaratmak için Anayasada ve yasalarda yaptıkları değişiklikle bu güveni %80’lerde %20’ye indirmeyi başardı!..
Yargı son darbeyi, yargıdan yedi…
Yargıda üstün başarı gösteren, sicili düzgün olan Yargıçlar ve Cumhuriyet Savcıları son yükselme basamağı olan Yargıtay üyeliğine seçilirler…
Bu nitelikleri taşıyan Yargıtay üyeleri sanki Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu (HSYK) kadar Yönetmelikleri yorumlayamıyorcasına,  adeta topu bilerek taca atan futbolcu örneği, Yargıçlar ve Cumhuriyet Savcılarının başörtülü olarak görev yapıp yapmayacaklarını HSYK’na sormaktadır…
Mısırdaki sağır sultan bile HSYK son oluşumunda AKP’nin büyük katkısının olduğunu bilmektedir…
Doğal olarak oradan Yargıtay’a verilecek yanıt önceden tahmin edilmektedir…
Yazılı medyaya yansıyan haberlere göre Yargıçlar Sendikası Başkanı Yargıç Mustafa Karadağ, Yargıtay ve Danıştay’da müzakerelere türbanla katılan 2 şer yargıç olduğunu söylemektedir…
Yargıtay ve Danıştay yetkili kurulları bu sorunu kendileri halletmeyerek ne hikmetse, HSYK görüş istemektedir…
Yaptım oldu hukuku ile türban devlet dairelerinde ve eğitim kurumlarında serbest bırakılmışsa da, bağlayıcı olan Anayasa ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesinin hala değişmeyen içtihatlarına göre türban dini bir simgedir…
Yargı gibi hak arama kapısı olan bir yerde yurttaşların yargıya güvenini sarsacak bu uygulamaya yeşil ışık yakan Yargıtay ve HSYK bu uygulaması ile ne kadar övünse !! Azdır…
Laik rejimle yönetilen hiçbir ülkede dini simgelerin kamu alanında kullanılmadığını biliyorum…
Yanlış biliyorsam lütfen biri çıkıp örnekleriyle bu cehaletimi! Gidersin…
Ağaç kendisini kesen baltaya,  “Ben, senin beni kestiğine değil, sapının benden olmasına üzülüyorum.” Demiş…
32 yıllık görev süremin 28 yılını fiilen yargıda geçirmiş biri olarak, yargıya güveni sarsan bu son darbenin yargı tarafından vurulması içimi acıtıyor…
Bu darbenin doğrudan laik Cumhuriyet vurulduğunu biliyor musunuz?
HSYK’nun dayandığı gerekçe (Yazılı medyada vardır) yakında Ordu ve Güvenlik birimlerinde de uygulanırsa şaşmayın…
Yazıklar olsun…

01.06.2015
Gündüz AKGÜL
Emekli Cumhuriyet Savcısı 

Yorum Gönder

[blogger][facebook][disqus]

Kemalın Askeri

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget