Bu mudur Atatürkçülük? - Gündüz Akgül

Bu mudur Atatürkçülük? - Gündüz Akgül
İlk oy kullanma hakkını 1961 anayasasının 09 Temmuz 0961 tarihinde halkoyuna sunulduğu tarihte kazanmış ve evet oyu kullanmıştım…
Ondan sonraki seçimlerde CHP’ye oy kullanırken, 1965 seçimlerinde Mehmet Ali Aybar’ın Başkanlığında seçimler giren Türkiye İşçi Partisi’ne (TİP) verdiğim oy dışında bu güne kadar hep CHP’ye oy verdim…
Ülkenin gündemi ile ilgilenen biri olarak, demokrasinin, hukuk devletinin, giderilebilecek tüm eksikliklerine ve yanlışlarına karşın, CHP iktidarı ile gerçekleşebileceğine inanırım…
Bu nedenle çok önemli gördüğüm, 07 Haziran 2015 tarihinde yapılan genel seçimlerden önce, kumpaslar nedeniyle mağdur edilen, bir süre cezaevinde kaldıktan sonra salıverilen Generallerin toptan gidip Doğu Perinçek Başkanlığındaki Vatan Partisine (Eski İP) kaydolmalarını ve seçimlerde bu partinin listesinden aday olmalarını yanlış görmüş ve 15.04.2015 tarihinde “YAZIKTIR, GÜNAHTIR” başlığıyla bir yazı yazmıştım…

O yazıda;
“2015 Genel Seçimlerinin demokrasi, hukuk devleti ve laik rejim için ‘köprüden önce son çıkış’ olduğunu, tüm aydınlar, yurtseverler ve demokratlar dile getirilmektedir…
Bu kadar önemli bir gerçeğe karşın soldaki küçük partiler hala bir bölenlik yapmaya devam etmektedirler…
Genel Başkanları ve yöneticileri, iyi ve hamasi konuşmaların sonuç getirmeyeceği gerçeğini bir türlü görmemektedirler…
İktidar partisi ve Cemaat kol kola yürüyüp şanlı Türk ordusunu kumpaslarla çökertirken, değerli generallerinin, kurmay subaylarının geleceğini karartırken, biz aydınların, demokratların yüreği sızlıyordu…
Sonra ortaklık bozuldu kumpaslar bir, bir ortaya çıkınca özgürlüklerine kavuşmalarına sevindik…
Bu değerli komutanların büyük bir bölümü, adını Vatan olarak değiştiren eski İşçi Partisinde (İP) yer aldıklarını görünce için bir daha sızladı…”
Vatan Partisinin girdiği hiçbir seçimde %1 oy oranını yakalamadığını belirttikten sonra yazımı şöyle bitirmiştim…
“Şimdi bu değerli komutanlara soruyorum…
Sizin hatırınız için bu oy oranının %2’ye çıktığını farz edelim…
Bu önemli seçimde, bir oyun değeri varken bu kayıp sizce doğru mu?
Doğru değilse, yazık, günah değil mi?
Yıllardır tüm seçim politikaları CHP’yi eleştirmekle geçen, bana göre hep bir bölenlik yapan Vatan (İP) partisinin bu hatasına ortak olmayı size yakıştırmadığımı söylemek zorundayım…”
Bunları neden tekrar yazıyorum?
Yazılı medyada gözüme çarpan bir haber bana bu yazımı hatırlattı…
Haber Şöyle…
“İstanbul Tabip Odası ele geçirilmek isteniyor” başlığı altında’nda, 24 Nisan’da yapılacak seçimlerde, şu anda yönetimde olan Prof Dr. Selçuk Erez Başkanlığındaki Demokratik Katılım Grubuna karşı,   AKP’ye yakınlığıyla bilinen Hekim Hakları Derneği, MHP’ye yakınlığıyla bilinen Milliyetçi Hekimler Derneği ve Vatan Partisi’ne yakın doktorların bir araya gelerek, İstanbul Hekim Dayanışması adı altında seçimlere gireceği ileri sürülüyor…
MHP’nin zor dönemlerde AKP’ye destek verdiği bilinen bir geçek olduğu için yazmaya değer görmüyorum…
Uzun zamandır, Vatan partisi Genel Başkanı Doğu Perinçek’in AKP’ye yakınlaştığı yazılı ve görsel medyada yazılıp söylenmektedir…
Sayın Perinçek sınıf arkadaşım olduğu için siyasi yelpazede hangi dönemde nerede durduğunu çok iyi biliyorum…
Son dönemlerde de Atatürkçülük şampiyonluğunu kimseye bırakmayacak bir havadaydı…
AKP’nin Atatürkçülük konusunda ne düşündüğünü en iyi bilenlerden biride Doğu Perinçek’tir…
Şimdi Sayın Perinçek’e soruyorum…
Bu mudur Atatürkçülüğün?
Yazıklar olsun…
Sayın Generallere de soruyorum…
Hala orada mısınız?

15.04.2016
Gündüz AKGÜL 
Emekli Cumhuriyet Savcısı

Yorum Gönder

[blogger][facebook][disqus]

Kemalın Askeri

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget