Gündüz Akgül: Sosyal Devleti Arıyorum!...

Gündüz Akgül: Sosyal Devleti Arıyorum!...
Sevgili Dostlar,
Yazılı ve görsel medyada okuduğum ve izlediğim bir haber sonrasında, sosyal devleti arama telaşına düştüm, ama bulamıyorum.
Nerede olduğunu bilen, gören, duyan varsa bu telaşımı gidermek için lütfen bildirsin.
T.C. Anayasasının 2. Maddesinde “Türkiye Cumhuriyeti,….   demokratik, lâik ve sosyal bir hukuk Devletidir.” Dediğini biliyorum.
Yine T.C. Anayasa’sının 17/1 maddesinin “Herkes, yaşama, maddî ve manevî varlığını koruma ve geliştirme hakkına sahiptir.” Dediğini de biliyorum.
Türkiye Cumhuriyet’inin, Avrupa İnsan Hakları sözleşmesini imzaladığını bu sözleşmenin 2/1. Maddesinin “Herkesin yaşam hakkı yasanın koruması altındadır. Yasanın ölüm cezası ile cezalandırdığı bir suçtan dolayı hakkında mahkemece hükmedilen bu cezanın yerine getirilmesi dışında hiç kimse kasten öldürülemez.” Dediğini de biliyorum.
Aradığım bu bağlayıcı kurallar değil, bu kurallara karşın ortada olmayan, kayıplara karışan, birileri tarafından işlevsiz hale getirilen sosyal devleti arıyorum.
Yazılı ve görsel medyada okuduğum ve izlediğim haberde;
Sosyal Güvenlik Kurumu’nun (SGK), IQ (Zekâ Testi) sınavında %50 baraj puanının geçmeyen hastalara, genetik bir hastalık olan, vücutta yağ ve şeker parçalayan enzimler olmadığı için sürekli organ büyümesine neden olan ve bunun sonucu olarak da hastaların yürüme, konuşma gibi fiziksel faaliyetleri yerine getiremediği ve tıp dilinde Mukopolisakkaridoz (MPS) diye bilinen hastalığın ilaçlarını karşılamadığı belirtiliyordu.
Görsel medya da ayrıca küçük bir çocuğun yürek yakan görüntülerini, asgari ücretle çalışan babanın yıllık 800 bin lira tutan ilacı karşılama olanağı bulunmadığına dair çaresizliğini, evlat acısını yüreğinde hisseden annenin gözyaşlarını izledikçe, bu rezalet karşısında insanlığımdan utandım, ezildim, büzüldüm oturduğum koltuğa gömülerek saklanmak istedim.
Muhteşem sağlık reformu yaptık diye yurttaşların oylarını toplayanların sözleri hala kulaklarımda çınlıyor.
Bu muydu muhteşem sağlık reformu?
Bu hastalığa yakalanan çocuklar resmen devlet tarafından ölüme terkediliyor.
Anayasa Mahkememiz bir kararında, sosyal devletin şöyle anlaşılması gerektiğini vurguluyor.
“Sosyal hukuk devleti, güçsüzleri güçlüler karşısında koruyarak gerçek eşitliği yani sosyal adaleti ve toplumsal dengeyi sağlamakla yükümlü devlet demektir. Çağdaş devlet anlayışı, sosyal hukuk devletinin, tüm kurumlarıyla Anayasa’nın sözüne ve ruhuna uygun biçimde kurulmasını gerekli kılar.”
Yurttaşlarını, zekâ testi yetersiz diye ölüme terk eden devleti, bu karardaki açıklamanın neresine koyacağız?
Dar gelirli aile çocukları olan ve bu hastalığa yakalanan Beytullah Hakyeri ve Eyüp Can adındaki çocukların ölüme terk edilmeleri hangi vicdana sığmaktadır?
Bilen varsa açıklasın.
Buradan avazım çıktığı kadar haykırmak istiyorum.
Sosyal devlet neredesin, seni arıyorum.
Bu yazıyı yazmaya başladıktan sonra, maalesef anayasal haberleşme hakkımın güvencesi olan devletimin diğer bir niteliğini de Twetter’imin kapatılmasıyla kaybettiğimi öğrenmiş bulunuyorum.
Sosyal devletimin arama telaşında iken hukuk devletimi de aramak durumuyla karşı karşıyayım.
Ben bu telaştayken,
Sizler rahat mısınız?

23.03.2014
Gündüz AKGÜL
Emekli Cumhuriyet Savcısı

Yorum Gönder

[blogger][facebook][disqus]

Kemalın Askeri

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget