Korkuyorum!....( II ) - Mehmet Halil Arık

Ülkenin topyekün, bilinmezliklere sürükleniyor olma korkusu… Oldum olası zaten aymazdır ihtiras… doymazdır !.., Feryatları da hepten duymaz oldu !...

Korkuyorum!....( II ) - Mehmet Halil Arık
Ten korkusu; can korkusu değil benimkisi!...
Ülkenin topyekün, bilinmezliklere sürükleniyor olma korkusu…
Oldum olası zaten aymazdır ihtiras… doymazdır !.., Feryatları da hepten duymaz oldu !...
Aleni “Kin” söylemi, aleni bölünme söylemi de eklenir oldu, aymazlığa, doymazlığa, duymazlığa!... İşte bu korkutuyor beni…
Sıradan kimseler değil söylemin sahipleri.. Lider!... Devletin tepesindeler!...
İslam İşbirliği Teşkilatı Üyesi Ülkelerin konferansında konuşuyor Cumhurbaşkanı:
Sözünün ardına önüne “çünkü dürüst değiller”gibi ibareler eklese de “kinim artıyor, hırsım artıyor” söylemi bir liderden beklenecek söylem değil. Korkutucu.
Söylemde, muhatap değil, “artan” kin ve hırs vurgusu öne çıkıyor. İşte bu korkutuyor beni!...
Artan kin… büyüyen hırs hangi bilinmezliklere sürüklemez ki ülkeyi!...
Hele ki, söylem sahibi, bir de, Dünya liderliğine soyunmuş ise!...
Ne aklı vardır kinin, ne de vicdanı vardır hırsın!...
Tarih tanık… ‘40’lı yıllar 2. Dünya Savaşı… Kin ve hırın işbirliği… acı, sürgün, açlık, gözyaşı, kan… 72 milyon ölü.
*
Korkuyorum!...
“Başkanlık gelmezse Türkiye bölünür!” diyen Başbakan'dan korkuyorum!...
Ve soruyorum… ünüm çıktığı boydan, ama titreyerek soruyorum!... Bu söylem
Tehdit mi!.?..
Tespit mi!?...
Uyarı mı!?...
Bilgilendirme mi!?... Sezi mi?
93 yıldır bölünmemiş ülke, bölünme noktasına mı getiriliş…?
Kim getirmiş… Nasıl getirilmiş!?... Soru çok… Ya cevap…!.?..
Bölünme noktasına gelmişse ülke; “başkanlıkla” bu bölünmenin önüne nasıl geçilecek!...
Sözün özü şu: Tehdit!... Bal gibi tehdit!...
“400 vekili verin, bu iş tatlılıkla bitsin!” sözü kadar tehdit!...
“Olmazsa göreceklerimiz mi var yoksa!?” Soran olmadı hiç!...
İŞTE SORU: Sonuç “evet” olmazsa ülkeyi bölecek-böldürecek olan tehdit sahibi kim!?...
Ve aklımıza geliyor: “Verin 400 vekil bu iş bitsin!” ifadesine verilen olumsuz cevabının bedeli midir her gün üçer-beşer-onar gelen şehitler!?...
*
Tehditler, tespit gibi gösterilerek yaratılan fiili duruma kılıf uydurma kurnazlığı çoğunluğun aymazlığından beslenmeye devam ediyor.
*
Savcııı!... Cumhuriyetin savcısı… hey!...
Tehdidi de… çiğnenen yasaları da… çiğneyeni de görmek durumundasın!.. Sıfatındaki “Cumhuriyet” sana bu onursal sıfatı verirken, bu zorlu görevi de yüklemiştir!...
“Ya bilmeseydim, ya bilince gücüm yetseydi” diyemezsin!..
Korku sizlere de sirayet ederse, demokratik, laik, sosyal hukuk devleti Türkiye Cumhuriyeti’ni birilerine yem ederiz!...
Yasaların gücü, devletin gücüdür..
Cumhuriyet kolay kurulmadı!...
Ha gayret!...
Ha cesaret!...
Mehmet Halil Arık
Emekli eğitimci – DENİZLİ

Yorum Gönder

[blogger][facebook][disqus]

Kemalın Askeri

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget