Obama'ya Allah mı söyletti dersiniz? - Güner Yiğitbaşı

Dünyanın süper gücü ABD'nin Başkanı Obama'nın, Amerikan yasalarına göre, ikinci başkanlık dönemi sonunda, bir daha seçilemeyecek olması nedeniyle, ABD

Obama'ya Allah mı söyletti dersiniz? - Güner Yiğitbaşı
Dünyanın süper gücü ABD'nin Başkanı Obama'nın, Amerikan yasalarına göre, ikinci başkanlık dönemi sonunda, bir daha seçilemeyecek olması nedeniyle, ABD Başkanlığı görevinden ayrılacak olmasını değerlendirdiği, Afrika Birliğinde yapmış olduğu, öz güven dolu ve demokrasi dersi niteliğindeki konuşmasından bazı bölümlere, aşağıda aynen yer vermek istiyor ve bu zihniyette demokrat bir Cumhurbaşkanına sahip olamadığımız için üzülüyoruz.
ABD Başkanı Obama diyor ki;
“Size dürüst olmak istiyorum. Şunu gerçekten anlamıyorum. Ben 2nci dönemimdeyim. ABD Başkanı olarak hizmet etmek olağan üstü bir ayrıcalıktır. Bundan daha fazla gurur verici ve ilgi çekici bir iş düşünemiyorum. Çünkü işimi çok seviyorum. Ama Anayasaya göre Başkanlık için yeniden aday olamam.

Aslında kendimin iyi bir başkan olduğunu düşünüyorum. Yeniden aday olursam kazanabilirim. Ama yapamam..! ABD’yi yeniden ileriye götürmek için yapmak istediğim çok şey var. Ama kanun kanundur..! Ve hiç kimse kanun üstünde değildir..! Başkan olsak bile…
Size dürüst olacağım. Başkanlıktaki hayatımın sona ermesini dört gözle bekliyorum. Etrafımda çok geniş bir güvenlik koruması olmayacak. Bu da rahatlıkla yürüyebileceğim anlamına geliyor. Ailemle vakit geçirebileceğim. Hizmet etmek için farklı yollar bulabilirim. Afrika’yı daha sık ziyaret edebilirim.

Aslında gelmek istediğim nokta şudur. Neden insanlar daha fazla görevde kalmak isterler. Anlamıyorum. Özellikle çok paraları olduğu halde..! Bir lider sadece görevde kalmak için oyun esnasında kuralları değiştirmek istediği zaman istikrarsızlık ve kavga gibi riskleri beraberinde getirir. Bu genelde çok tehlikeli yola giden ilk adım olur

Bazen liderlerin; ‘Ben bu milleti ayakta tutabilecek tek kişiyim..!’ dediklerini duyarsınız. Eğer bu doğruysa, o lider gerçekten kendi milletini inşa etmekte başarısız olmuş demektir. Evet, hiç kimse ömür boyu başkan olmamalı..! Ben genç bir adamım. Biliyorum ki, yeni bir enerji, yeni arayışlara sahip olan biri, ülkem için iyi olacaktır “

Türkiye Cumhuriyeti Devletinin kurucusu Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK de, “Benim naçiz vücudum elbet bir gün toprak olacak, ama Türkiye Cumhuriyeti ilelebet payidar kalacaktır” demek suretiyle, ülkelerin liderlerle kaim olmadıklarını, kimsenin vazgeçilemez olamayacağını, kalıcı olanın, liderler değil ülkeler olduğunu vurgulamış ve büyük bir devlet adamı olduğunu ispat etmiştir.

Ben gidersem devlet yıkılır diyen Tayyip Bey'in kulakları çınlasın.

22/03/2016
Güner YİĞİTBAŞI 

İzmir Barosu Üyesi Avukat

Yorum Gönder

[blogger][facebook][disqus]

Kemalın Askeri

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget