İki Profesör - Tünay Süer

İki Profesör - Tünay Süer
CHP tüzüğü kâğıt üzerinde bir metin midir ki ihlal eden başta Sn.Genel başkan olmak üzere o kadar çok kişi varken ne den ille de Süheyl Batum ihraç edilmek isteniyor?
Süheyl Batum ne yapmış?
                                                         ***
Ben Dersimli Süheyl’im mi demiş?
CHP Kapatılsın vakıf olsun mu demiş?
Kürt açılımına yani vatanın bölünmesine yeşil ışık mı yakmış?
“Atatürk ilkelerinin ve Cumhuriyet'in bekçisi değilim, olmak da istemiyorum” mu demiş?
Atatürk’e Kefere mi demiş?
Anayasadan Türklük çıksın mı demiş?
PKK’lılara iyi çocuklar mı demiş?
Kurtuluş Savaşı’nda Rumlara etnik temizlik yapıldığını savun muş?
Atatürk ve İnönü’yü Dersim’de soykırım yapmakla mı suçlamış?
Partiye kadın kotasından mı girmiş?
Genel Merkezinin içine mescit mi açmış?
Ulusalcılar koparsa CHP güçlenir mi demiş?
Ben CHP milletvekiliyim ama CHP li değilim mi demiş?
Bu partiyi ulusalcılardan temizleyeceğim mi demiş?
Fetullah’a methiyeler mi dizmiş?
Cumhuriyet Halk Partisinin simgesi olan altı oku yorumlamanın zamanının geldiğini, CHP’nin 1930 ların partisi olmadığını mı demiş?
Diyarbakır’a Amed mi dedi?
PKK’nin özerklik isteğini allayıp pullayıp anlatarak çekinceleri kaldıracağını mı vaat etmiş?
Türkiye Cumhuriyetine karşı Tunceli’de ayaklanan isyancıların bastırılmasından dolayı parti adına özür mü dilemiş?
Say say say, yaz, yaz yaz bitecek gibi değil
Bunları aşağı yukarı zaten tüm yazılarımda anlatıyorum.
Bıktım usandım artık.
Bu saydıklarım parti suçu değil midir?
Velhasıl YCHP’nin içine baktığımız zaman neden AKP karşısında dik durmadığını anlıyoruz.
YCHP içine baktığımız zaman sanki Atatürk ve vatana ihanet için adeta birbirleriyle yarışan vekilleri görmekteyiz.
Partinin tüzüğüne böyle bir madde eklendi de 28 senelik partili bir emektar olan benim haberim mi yok acaba?
                                                    ***
Cumhuriyet ve Atatürk düşmanlığı serbest ama partinin bu gidişatını eleştirmek suç ha?
Hadi canım sizde…
Süheyl Batum yukarıdaki sözlerin hiçbirisini söylememiş Atatürk ilkelerinden asla ödün vermemiştir.
Ha… Batum ne demiş diye tekrar hatırlayalım.
Partiden istifa eden milletvekili Emine Ülker Tarhan'ı destekleyen açıklamalarda bulunmuş ve CHP’den istifaların süreceği sinyalini vermiş.
Ve kesin ihraç istemiyle Yüksek disiplin kuruluna verilmiş.
“Vay be! Sen bunu nasıl söylersin Süheyl Batum?
Sana verilen ceza az bile aslında idamın istenmeliydi…”
Evet,  ellerinden gelse bunu yapacaklardı diye düşünüyorum.
Sözlerine kılıf uydurup acele ihracını istemeleri Atatürk’ün emaneti olan laik Türkiye Cumhuriyetini koruyan ve Atatürk devrimlerine, ideolojisine bağlı ve bu çizgiyi korumak isteyen ulusalcılara bir tehdit niteliğini taşımaktadır.
Ulusalcı olmak YCHP’ in düşmanı olmak anlamı çıkıyor yapılanlardan.
Baksanıza öylesine kin ve nefret var ki CHP Yüksek Disiplin Kurulu (YDK) Süheyl Batum'un, hakkındaki 'tedbir' kararına yaptığı itirazı ret etmiş.
İhraç isteminin tedbirli olması nedeniyle Batum, partiyle ilgili hiçbir çalışmaya katılamıyor.
Bu haksızlık CHP için utanç verici bir karardır.
Tıpkı Prof.Dr. Rennan Pekünlü’nün başına gelen gibi.
Rennan hocanın suçu da halen yürürlükte olan Anayasa Mahkemesi (AYM) ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi (AİHM) kararlarına karşın üniversitelerde YÖK'ün dayatmasıyla başlatılan fiili türban serbestliğine karşı, öğrencilerine bu kararları anımsatıp bunlara uymaya davet etmekti.
Süheyl Batum da YCHP’in tekrar halkın umudu olmasını kendi çizgisine dönmesini istemiş.
İki olay arasında fark var mıdır bunu okurlarıma bırakıyorum.
Sonuç olarak her iki olayda da büyük bir adaletsizlik ve haksızlık söz konusudur.
                                                  ***
Bizlerin AKP iktidarını kınamaya hakkımız olmadığını düşünüyorum.
Aslına bakarsak görünen o ki AKP de Türklüğü, Atatürk’ü silmeye, gözden düşürmeye çalışıyor YCHP de.
Atatürk’ü inkâra kalkışan, neredeyse yargılayan ve mecbur olmadıkça ağzına almayan bir genel başkanın ve de yardımcılarının yaptıkları budur.
PKK ya ses etme HDP ye şirin görün ama partinin ana gövdesini yok etmeye çalış.
Böyle bir CHP olabilir mi?
Nerede benim antiemperyalist, ulusalcı,6 OK’ a bağlı yeniçağa yelken açmış, halkın partisi olan  
CHP’ em?
Nerede?...

Yorum Gönder

[blogger][facebook][disqus]

Kemalın Askeri

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget