Atatürk’ün Azınlıklara Bakışı (Anı)

Bu gün paylaşacağım anı büyük önder Mustafa Kemal Atatürk’ten müthiş bir ders niteliğindedir.Her Türk yurttaşının,Atatürk’ün büyüklüğüne hak vereceğinden eminim

Atatürk’ün Azınlıklara Bakışı (Anı)
Sevgili Dostlar,
Beni izleyenler bilirler, Kurtarıcımız ve kurucumuz Mustafa Kemal Atatürk hayranı olarak arada bir Ata’mızla ilgili anıları sizlerle paylaşıyorum.
Bu gün paylaşacağım anı büyük önder Mustafa Kemal Atatürk’ten müthiş bir ders niteliğindedir.
Bu anıyı okuyan her Türk yurttaşının, Atatürk’ün büyüklüğüne hak vereceğinden eminim.
Bende lider budur derim.
Keyifli okumalar.

22.11. 2017
Gündüz AKGÜL 
Emekli Cumhuriyet Savcısı

Başbakan İnönü saat 18.00 sularında Florya Köşkü'nde Atatürk'ü ziyaret etmiş:
“Hayırdır İsmet... Habersiz geldin.”
“Paşam, azınlıklar meselesi... Konuyu Meclis'e getireceğiz. Ne diyorsunuz?”
“İsmet bugün geç oldu. Yarın sabah erkenden gel, konuşalım.”
İnönü çıkınca Atatürk bütün görevlileri toplamış:
“Sadece laleler kalsın. Bahçedeki diğer bütün çiçekleri sökün, atın. Derhal.”
İsmet Paşa sabah gelmiş, bahçenin halini görmüş ve görevlilere sormuş.
“Ne oldu böyle?”
“Gazi Paşa Hazretleri emrettiler, söktük.”
Başbakan İnönü, Cumhurbaşkanı Atatürk'ün odasına girmiş.
“Paşam, bahçenin durumu nedir?”
 “Azınlıkları söküp attım İsmet.”
İnönü "anladım" dercesine başını öne eğmiş.
 Atatürk;
         “İsmet, ben Ne Mutlu Türküm Diyene’ ‘sözünü boş yere söylemedim. Kendini Türk hisseden herkes bu vatanın öz evladı. Ben hayatta olduğum sürece bu böyle bilinsin. Ve sakın azınlıklar ile ilgili bir kanun çıkarılmasın.”

KAYNAK: Bu anıyı İnan Kıraç’tan dinleyen Bakırköy Belediye Başkanı (2004-2009) Ateş Ünal Erzen, Yavuz Donat’a anlatıyor, Yavuz Donat’ta 24.12.2008 tarihli Sabah Gazetesindeki köşesinde “Ne Mutlu Türküm Diyene” başlığı ile yayınlıyor.

Gündüz Akgül

Yorum Gönder

[blogger][facebook][disqus]

Kemalın Askeri

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget