“Hamdolsun” Destanı

“Hamdolsun” Destanı “Bir yüzükle çıktık yola, Servet denizine ulaştık hamdolsun, Yer sofrasında yemek yiyorduk, Saraylara sığmaz olduk hamdolsun.

“Hamdolsun” Destanı
Bir arkadaş, Watsap hattından bana bir görüntülü video göndermiş. Videoda, fotoğrafta görülen kişi kendi yazdığı taşlamalı şiirini de okuyordu.  Bu uzun şiire ben de “Hamdolsun Destanı” başlığını atarak sizinle paylaşmak istedim. Fotoğrafta adını öğrenemediğimiz kişi kendi sesinden şunu söylüyordu: “2008 Yılından beri yazdığım bu şiiri anlatmak bizden, anlamak sizden” diyerek görüntülü olarak okumaya başladı. Fotoğrafı görülen kişi, AKP nin 17-18 yıllık iktidarını eleştirip taşlıyordu. Şiiri okurken, bu mizah ustası vatandaşımız, ant içer gibi arada bir elini göğsüne götürüyordu.  Bu maharetli, Şair Eşref’lerin, Neyzen Tevfiklerin torunu vatandaşımız, bu uzun hicivli şiirinin sonunda, “daha yaptıklarım çok şeyler var, ama fazla zamanınızı almak istemiyorum” diyordu. Ben de bu kişinin videodan fotoğrafını çekerek şiiri yazıya aktardım ve size sunmak, paylaşmak istedim. Şiir aynen şöyledir:
Cevat Kulaksız 


“Hamdolsun” Destanı

“Bir yüzükle çıktık yola,
Servet denizine ulaştık hamdolsun,
Yer sofrasında yemek yiyorduk,
Saraylara sığmaz olduk hamdolsun.

Bir şeyimiz yoktu Gemicikler aldık,
Fakir fukaranın umudu olduk,
Bize inanları kaz gibi yolduk,
Uçmadılar kaçmadılar hamdolsun.

Tarım alanlarını imara açtık,
Toprağı yakına yandaşa sattık,
Fabrikayı işletmeyi kapattık,
Alışveriş merkezleri açtık hamdolsun.

Yakını yandaşı biz zengin ettik,
Tepki gösterenleri “hain” ilan ettik,
Bizi eleştirenleri Silivri’ye hapsettik,
Korkaklar korktu sindi hamdolsun.

Tas tas çorba verdik Ramazanda,
Torba torba kömür verdik soğukta karda,
İşler tıkırında oylar sandıkta,
Yine iktidarı kaybetmedik hamdolsun.

Yıllardır hain Feto ile kol kola olduk,
Ne istediyse verdik, ne dediyse yaptık,
Sonra da millete “kandırıldık” dedik,
Millet kandırıldığımıza inandı hamdolsun.

Millete acısını derdini unutturduk,
Saraylarla saltanatla avuttuk,
Sarayı “itibar” diye millete yutturduk,
Millet saray itibar zannetti hamdolsun.

BOP projesine eş başkan olduk,
Suriye ile Filistin ile istikrar olduk,
Amerika İsrail’le el ele verdik,
Artık “süper güç” olduk hamdolsun.

Olağanüstü oldu halimiz,
Kanun hükmünde oldu kararımız,
Sözde Adalettir adımız,
Millet adaletimize inanıyor hamdolsun.

Ne zaman zora düşse işimiz,
Milleti uyutacak bir gündem buluruz,
Man Adası başımızı ağrıtıyorken,
Kudüs yetişti imdadımıza hamdolsun.

Devlet işlerinde liyakati bitirdik,
Liyakat yerine sadakati getirdik,
İşin ehli işsizler ordusuna nefer olurken,
Bize sadık olanları danışman yaptık hamdolsun,

Söyledik millete “dört çocuk” yaptı,
Yakınım yandaşım ihale kaptı,
Altı milyon seçmen bir yılda arttı,
Ölüleri de seçmen yaptık hamdolsun.

Basını kendimize bir taraf ettik,
Taraf olmayanları bertaraf ettik,
Bertaraf edemediğimizi hain ilan ettik,
Basın bize yandaş oldu hamdolsun.

Ordu yargı tartışıldı yıprandı,
Her alanda bölünmeler hızlandı,
Dürüst yargıçlar istifaya zorlandı,
Yargıçlar da bizden oldu hamdolsun.


“Yola devam dedik” biz yoldan çıktık,
En pahalı benzini halka biz sattık,
Her alanda millete biz kazık attık,
Millet hissetmedi kazığımızı hamdolsun.

Geçim derdine düştü vatandaş,
Halkımız uyurken bildi yandaş,
Birbirine düştü kardaş arkadaş,
Milletin borcu milyarları aştı hamdolsun.

Milletin malını biz deniz zannettik,
Hep böyle gider hiç bitmez zannettik,
Yedik yedirdik har vurduk harman savurduk,
Millet hala uyanmadı hamdolsun.

Makam aracı sayısında Avrupa’yı katladık,
Şehirleri boydan boya reklamımızla donattık,
Ekonomiyi çökerttik dış güçlerin üstüne attık,
Dış güçler yetişti imdadımıza hamdolsun.

Dünya şehri İstanbul’u ben berbat ettim,
Berbat ettiklerimi CHP ye mal ettim,
Çarpık gökdelenlere ben müsaade ettim,
İstanbul’u CHP den kurtaracağız hamdolsun.

Tekerleği yeniden biz icat edeceğiz,
Adına da yerli ve milli diyeceğiz,
Uzaya sekiz şeritli oto yol inşa edeceğiz,
“Benim milletim” buna da inanacak hamdolsun.

Seçimlerde parmak boyasını kaldırdık,
Memurumuza istediği yerde oy kullanma hakkı tanıdık,
Kaç oy kullanacağını kendi vicdanına bıraktık,
Sandıktan yine biz çıktık hamdolsun.

Yollar köprüler yaptırdık geçiş garantili,
Hastaneler yaptırdık hasta garantili,
Havaalanları yaptırdık uçuş garantili,
Deli Dumrul bizi kıskanıyor hamdolsun.

“Daha yaptıklarım çok şeyler var, ama fazla zamanınızı almak istemiyorum, şimdilik bu kadar anlatmam herhalde kâfi gelir. Hepinize hayırlı mutlu günler dilerim”.

Fotoğraf: Adını öğrenemediğimiz şiir okuyan kişinin fotoğraflarıdır.

Cevat Kulaksız

Yorum Gönder

[blogger][facebook][disqus]

Kemalın Askeri

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget