Dünya Ülkelerinin Atatürk’e Bakışı - Gündüz Akgül

Sevgili dostlar, Bu gün güncel olaylar konusunda bir yazı yazmak yerine, Atatürk ile ilgili bir anıyı sizlerle paylaşmak istiyorum. Umarım yazacağım yazıdan daha çok, bu anıyı okurken keyif alacak

Dünya Ülkelerinin Atatürk’e Bakışı - Gündüz Akgül
Sevgili dostlar,
Bu gün güncel olaylar konusunda bir yazı yazmak yerine, Atatürk ile ilgili bir anıyı sizlerle paylaşmak istiyorum.
Umarım yazacağım yazıdan daha çok, bu anıyı okurken keyif alacak ve büyük öndere olan sevginizden dolayı gözlerinizin yaşarmasına engel olamayacaksınız.

31.07.2017
Gündüz AKGÜL 
Emekli Cumhuriyet Savcısı

İşte o anı;

Yıl 1976, UNESCO üyelerine bir öneriyle gelir.
Öneri, paketindeki bir cümleyi sizlere okumak istiyorum. Diyor ki " Bu gün UNESCO'nun üzerinde çalıştığı bütün projelerin isim babası Mustafa
Kemal'dir." Öneri nedir? Öneri ise onun doğumunun yüzüncü yılında, 152
üyesi vardı UNESCO'nun 152 ülkenin devletleri aynı anda kutlasın önerisidir.
      Birden İsveç delegesi ayağa kalkar ve şöyle söyler:
"Ne yani dünyada bu kadar devlet adamı var hepsinin doğum
gününü böyle kutlayacak mıyız?" şeklindeki kinayeli sözlerine, Rus delegesi ayağa fırlar yumruğunu masaya vurur ve 152 ülkenin delegelerine aynen şöyle söyler;
“Genç delege arkadaşım hatırlatmak isterim ki ATATÜRK öyle
dünyadaki herhangi bir lider değildir, bırakın onu bir yıl anmayı her ülke her problemimizde çare olarak aramalıyız" sözlerini döktürtebilen bir Mustafa Kemal. Sonra nemi olur? UNESCO tarihinde ilk ve tekdir hiç negatif oy yok, hiç çekimser oy yok 152 ülke şu metne imza atar; hani İsveç delegesi demişti ya "ne yani" diye. O İsveç delegesi bu imzanın atıldığı gün mikrofona gelir ve aynen şunları söyler;
"Ben ATATÜRK'Ü inceledim bütün ülkelerden özür diliyor ilk
imzayı ben atıyorum" diyecektir.
İşte o muhteşem belge diyor ki;
"ATATÜRK KİMDİR; ATATÜRK ULULARARASI ANLAYIŞ, İŞBİRLİĞİ, BARIŞ YOLUNDA ÇABA GÖSTERMİŞ ÜSTÜN KİŞİ, OLAĞANÜSTÜ DEVRİMLER GERÇEKLEŞTİRMİŞ BİR İNKİLAPÇI, SÖMÜRGECİLİK VE YAYILMACILIĞA KARŞI SAVAŞAN İLK ÖNDER, İNSAN HAKLARINA SAYGILI, DÜNYA BARIŞININ ÖNCÜSÜ, BÜTÜN YAŞAMI BOYUNCA İNSANLAR ARASINDA RENK, DİL, DİN, IRK AYIRIMI GÖSTERMEYEN, EŞİ OLMAYAN DEVLET ADAMI, TÜRKİYE CUMHURİYETİNİN KURUCUSU"
Var mı böyle bir metin! Bir filozof derki "bir ülke için kıstas
aradığınız zaman o ülkenin en büyük liderini gözden geçirin" şu anda kıstas arayan ülkelere sanıyorum bundan daha iyi bir metin gösteremeyiz. İşte bu metin 152 ülke tarafından imzalanmıştır.
Eşi olmayan devlet adamı metni.
Peki, daha sonra ne olmuştur; 151 ülkede hemen hemen bir yıl boyunca her yerde bu metni görebiliriz, soruyorsunuz bana o bir ülke kim? İşte o ülkenin adını vermeye benim dilim maalesef varmıyor.
(Araştırmacı Yazar-  Prof. İlknur GÜNTÜRKÜN KALIPÇI)

Yorum Gönder

[blogger][facebook][disqus]

Kemalın Askeri

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget