Atatürk’ün Cumhuriyet Anlayışı (Anı)

Bu anıyı okuyan her Türk yurttaşının, Mustafa Kemal Atatürk’ün, hiç kimse ile kıyaslanmayacak kadar büyük bir lider olduğuna hak verecek ve bir kez daha hayran

Atatürk’ün Cumhuriyet Anlayışı (Anı)
Sevgili Dostlar,
Beni izleyenler bilirler, Kurtarıcımız ve kurucumuz Mustafa Kemal Atatürk hayranı olarak arada bir Ata’mızla ilgili anıları sizlerle paylaşıyorum.
Uzun süredir gündemin önemli olayları ve seçim ortamına girmemiz nedeniyle bu paylaşımlara ara vermiştim.
Büyük önderin kurup bize armağan ettiği laik Cumhuriyetimizi korumak ve “ilelebet” yaşatmak için görevimizin bilindeyiz.
Bu gün paylaşacağım anı büyük önder Mustafa Kemal Atatürk’ten günümüz yöneticilerine müthiş bir ders niteliğindedir.
Bu anıyı okuyan her Türk yurttaşının, Mustafa Kemal Atatürk’ün, hiç kimse ile kıyaslanmayacak kadar büyük bir lider olduğuna hak verecek ve bir kez daha hayran kalacaktır.
Keyifli okumalar.

Gündüz Akgül

11.06.2018
Gündüz AKGÜL 
Emekli Cumhuriyet Savcısı

Atatürk, Mudanya yolu ile Bursa’ya gidiyordu. Kalabalık bir halk kitlesi iskelede etrafını çevirmiş bulunmakta idi.
Bir kadının, elinde bir kâğıtla Atatürk’e yaklaştığı görüldü. İhtiyar, zayıf bir kadındı. Ata’nın yolunu keserek titrek bir sesle:
“Beni tanıdın mı oğul? Dedi. Ben sizin Selanik’te komsunuzdum. Bir oğlum var, devlet demiryollarına girmek istiyor. Siz onu alsınlar dediniz. Fakat müdür dinlemedi. Oğlumu yine işe almamış. Ne olur bir kere de siz söyleseniz.”
Atatürk’ün çelik bakışlı gözleri samimiyetle parladı. Elleriyle geniş jestler yaparak ve yüksek sesle;
“Ben tavsiye ettiğim halde oğlunu almadılar mı?” Dedi. “Ne kadar iyi olmuş. Çok iyi yapmışlar. İşte Cumhuriyet böyle anlaşılacak.”
Kadın kalabalığın içinde kaybolmuştu. Ve Atatürk adeta vecd (coşku) dolu bir sesle:
“İşte Cumhuriyetten beklediğimiz netice.” budur dedi.

KAYNAK: Atatürkçü Düşünce Topluluğu Sitesi.

Yorum Gönder

[blogger][facebook][disqus]

Kemalın Askeri

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget