Duyduk duymadık demeyin. Bin yıllık askeri düzen değişti - Tünay Süer

Yahu Orduda general kalmadıysa neden kumpasla zindanlara kapattığınız generalleri, subayları almıyorsunuz? Mustafa Kemal’in askerleri diye mi? Bu kadar mı korkuyorsunuz?

Duyduk duymadık demeyin. Bin yıllık askeri düzen değişti - Tünay Süer
Oda TV’nin haberine göre Olağanüstü hal (OHAL) kapsamında Resmi Gazete ’de önceki gün yayımlanan 672, 673 ve 674’üncü kanun hükmünde kararnameler (KHK) çok sayıda kritik düzenleme içeriyor. KHK’da yer alan düzenlemeyle, Milli Savunma Bakanlığı teşkilatındaki sivil kadroların TSK’daki rütbe karşılıkları belirlenmiş.

Rütbe karşılıkları müsteşar için orgeneral, Milli Savunma Üniversitesi Rektörü için korgeneral, müsteşar yardımcıları, teftiş kurulu başkanı ve genel müdürler için tümgeneral, genel müdür yardımcıları ve müstakil daire başkanları için tuğgeneral, daire başkanları için albay olacaklarmış.
Yahu Orduda general kalmadıysa neden kumpasla zindanlara kapattığınız generalleri, subayları almıyorsunuz?
Mustafa Kemal’in askerleri diye mi?
Bu kadar mı korkuyorsunuz?

Aslında Savunma bakanı mutlak surette gerçek bir general olmalıdır.
Tabi emekli de olabilir diye düşünürken aman bu sefer de Erdoğan’ın baş danışmanı olan Adnan Tanrıverdi’yi yapsalardı ne olacaktı dedim kendi kendime ,şükrettim.
Ha Ali, ha Veli… TSK’yı darmaduman ettiler.
Bakalım nereye kadar gidecek bu işler?
Hayatımda böyle bir şey duymadım sizler duydunuz mu?
Ya askerlik bu kadar kolay mı?
Ailemde asker çok olduğu için biraz biliyorum ama yine de emin olabilmek için araştırdım.
                                                Subay rütbeleri:  
Teğmen (3 yıl), üsteğmen (6 yıl), yüzbaşı (6 yıl), binbaşı (5 yıl), yarbay (3 yıl), albay (en az 5 yıl)
Generallik rütbeleri: tuğgeneral, tümgeneral, korgeneral, orgeneral (hepsi normalde dört yıl olmakla beraber görev süresi yüksek askeri şura kararlarına göre uzatılabilir).
Mareşal rütbesi savaş kazanan generallere verilir.
Sadece Atatürk ve Fevzi Çakmak almıştır.
Subayların harp akademisinden mezun olmaları durumunda kurmay subay olmaları söz konusudur. Bu durumda otomatik olarak üç yıl erken terfi alırlar.
 Bir subayın general olmasına kadar geçen süreçte neredeyse tüm Anadolu’nun çeşitli yerlerinde görev yaparlar.
Yani askerlik aslında meşakkatlidir.
Bu atanan askeri eğitim almadan nasıl general oluyorlar anlamak mümkün değil.
Yani şimdi bu generaller cephede olabilecekler mi?
Bir savaşı kazanmak için strateji belirleyebilecekler mi?
Böyle bir duruma neden ihtiyaç görüldü?
TSK’yı tamamen bitirmek mi istiyorlar?
Bu generaller Harp Okullarından yetişmediklerine göre neyi başaracaklar ve kimin generalleri olacaklar?
İstedikleri zaman üniforma giyecekler mi?
Yani şimdi senelerini asker ocağında geçirmiş doğu hizmeti de yapmış bir albaya veya bir tuğgenerale sivil orgeneral emir mi verecek?
Çok komik.
Bu komik duruma bakalım esas askerlerimizden ne yanıt gelecek?
İnsanın aklına Hitlerin ES ES leri geliyor.
KHK’ya göre, askeri protokol münasebetlerinin düzenlenmesinde rütbe karşılığı esas olacakmış, resmi gazetede yayınlandığına göre olmuş bile. Sivil yöneticiler, rütbe karşılıkları doğrultusunda lojman ve sosyal tesislerden de yararlanacaklarmış. Geçen hafta yapılan atama ile MSB’nin ilk sivil müsteşarı olan eski Düzce Valisi Ali Fidan’a “orgeneral” rütbe karşılığı verilmiş.
Offf! Of! Kafam karmakarışık oldu…
Vallahi ben bu işten bir şey anlamadım.
Bir bilenden anlamak istiyorum…
Böyle kafadan veya gökten paraşütle nasıl general olunuyor gerçek bir asker anlatsın da bilelim.
Belki ben yanlış anladım. Olabilir…
Tünay Süer
03.09.2016


http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2016/07/20160714-1.htm

Yorum Gönder

[blogger][disqus]

Kemalın Askeri

{blogger#https://www.blogger.com/profile/11745102543774252838}

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget