Biz Kaldırdık - Gündüz Akgül

Biz Kaldırdık
Tartışma programlarını izlemeyi severim…
Ülkenin sorunlarını masaya yatırdığı için…
İçişleri Bakanı Efkan Ala TV’de konuşuyor…
Dikkatle izliyorum…
İzlerken nerdeyse dudaklarım uçuklayacak…
Konuşurken övünerek söylüyor…
“İrticayla mücadele eylem planını biz kaldırdık”…
Mesleğim gereği, irticayı bildiğimi sanıyorum…
Türkçesi gericilik…
Koskoca Bakan, gericiliği kaldırmak ile övünürken…
Acaba irtica başka bir şey mi? Diye bildiğimi sorguladım…
Hemen araştırmaya başladım…
Önce Bilge amca! Google başvurdum…
İrtica yazdım…
Vikipedi’de yanıtı önümdeydi…
“İrtica (Türkçe: "önceki yere dönüş") ya da gericilik, önceki koşullara dönüşü isteyen, aşırı tutucu ve ilerlemelere karşıt olan, herhangi bir toplumsal ya da siyasi hareket ya da ideoloji ve buna bağlı eylemler.”…
Bilgin amca hata yapmıştır diye Türk Dil Kurumu (TDK) sözlüğüne baktım…
Yanıt ayni…
“İrtica= Gericilik”…
Rahatladım…
Bildiklerim doğruydu…
Bakan Ala’da doğru söylüyordu…
Kırmızı Kitap olarak da bilinen Milli Güvenlik Siyaset Belgesinde (MGSB)…
Bölücülük, irtica ve sol örgütler, başlıca tehdit olarak gösterilmişken…
2010 Yılında AKP yaptığı değişiklikle…
MGSB’den irticanın tehlike olarak kabul edilmesini kaldırmıştı…
Sayın Bakanın konuşmasında beni şaşırtan konuya gelince…
Gericilik olarak bilinen irticanın kaldırılmasıyla övünmesiydi…
Laik Türkiye Cumhuriyetinin temel felsefesi…
Çağdaşlığa, yeniliğe, bilime önem vermesi olarak belirlendiğine…
İrticanın tüm bunlara engel oluşturduğuna bakıldığında…
Türkiye Cumhuriyetinin önemli bir Bakanlık mevkiini işgal eden Bakan, ne ile övündüğünün bilincinde miydi?.
Gönül isterdi ki…
Sayın Bakan, 63 Müslüman ülke içinde laik olan tek ülke, Türkiye Cumhuriyeti aydınlanmasının getirdiği değerlerimizle övünseydi…
Ama övünemedi…
İrticayı tehlike görmemekle övündü…
O zaman AKP irticanın koruyucusu denildiğinde kızmayın…

15.01.2015
Gündüz AKGÜL
Emekli Cumhuriyet Savcısı

Yorum Gönder

[blogger][facebook][disqus]

Kemalın Askeri

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget