Telefonda Seks Dolandırıcılığı - Cevat Kulaksız

Telefonda Seks Dolandırıcılığı - Cevat Kulaksız
Telefonla çeşitli para dolandıranları gördük de, telefonla seks yaparak dolandırıcılık yapanları görmemiştim. Sokaklarda, telefon numaraları ve ilgili bayanın isminin yazılı olduğu seks yapmaya çağıran kartpostalları görmüşsünüzdür.
Demek ki, ülkemizde fuhuş ve seks sektörü de reklamlar yönüyle de bayağı ilerlemiş görünüyor!
Telefon dolandırıcılığına seks de karıştığını telefonuma gelen birkaç mesajdan öğrenince şaştım kaldım. İnanmazsınız diye telefonuma gelen mesajın resmini çektim. Mesajın birinde şunlar yazılı idi:
023780009143 bu numara mesajın hem altında hem de üstünde yazılı idi. Aynen şöyle yazılı idi:
“SELAM BEN BENRNA SENİNLE ATEŞLİ SOHBET YAPMAK İSTİYORUM ARA SANA ZEVKLİ ANLAR YAŞATAYIM BU NUMARADA BEKLİYORUM” ve aynı numara.
Telefonla aradığınız zaman muhtemelen çok pahalı bir telefon faturası geleceği muhakkak. Yani işin içine biraz seks de katarak, telefonla ince bir dolandırıcılık yapıyorlar.
Bazıları,  yine cep telefonları ile “bir borcunuzdan dolayı icra başlatılacak” şeklinde mesaj atıyorlar. Mesajı alan telaşa kapılıyor, telefonla aramaya başlayınca, özel ve anlaşmalı telefona fazlaca paralar yazılıyor, faturalara. Yani iletişim araçları modernleştikçe yukarıdaki malum sektörde de ona paralel artış gözlenmekte.
Bazıları telefon mesajları ile cinsel gücü artırıcı vıyagra gibi haplar, “geciktirici, azdırıcı, büyütücü  kremler” vb metotlarla meraklıları dolandırıyorlar. Sipariş verip istedikleri zaman da, paketten diş macunu gibi garip jeller, hiç alakası olmayan on para etmeyen nesneler, hatta “salatalık”  çıkıyormuş.

TELEFONDA BAŞIMA GELEN GARİP BİR SEKS OLAYI
Telefonda Seks Dolandırıcılığı - Cevat Kulaksız
Bundan sekiz-on kadar önceydi. Evimden otobüs durağına yürüyordum. Yolda giderken telefonum çaldı. O zaman telefonum akıllı telefon değildi.
Açtım, bir telefon sapığının aradığını konuşmasından anladım. Bu sapıkla konuşmamızın tüm ayrıntılarını okuyuncuya anlatmaktan utanır-haya ederim, öylesine ahlaksızca şeylerden bahsediyordu ki anlatamam. Adam telefonda, “donunu sıyır, cinsel organını eline al, beni becer” diyordu. Ben öylesine şaşırdım ki, ne diyeceğimi bilemedim, öylece kalakaldım. Sadece “nasıl olacak bu iş” diye adama bağırdım. Adam öylesine anlatıyordu ki, burada onun çok açık saçık ifadelerini buraya yazamam.  Telefondaki adama, “arkadaş senin işin gücün yok mu bu ne sapıklık”, dedim. Telefonu kapattım, ama o kadar şaşırdım ki, şok oldum ki, orada dikilip kaldım”. Yüzüm kızarmış, elim titriyordu.
Karşıdan gelen bir komşu benim şok olmuş halimi görünce, “ne oldu komşu yüzün bir değişik, bir şey mi var”, diyordu. Bilmiyorum, başım döndü, dedim gerçeği anlatamadım.  Adam, “tansiyonun falan düşmüştür, kenara otur, dinlen” dedi, gitti.
Günlerce bunu unutamadım,  şikâyet etmek de aklıma gelmedi.  Beni şok eden bu olayı haftalarca eşime dahi anlatamadım, yanlış yorumlar, diye.  Telefon görüşmesini günler sonra, belki şikâyet ederim, düşüncesiyle görüşme saatini, gününü bir kenara yazmıştım.
Bunu böylece kendi kendime sorgulayıp dururken, iki ay mıydı, bir süre sonra telefon eden kişiyi şikâyet etmek için, konuşmamızda arayan kişinin kim olduğunu öğrenmek amacıyla,  gününü, yaklaşık saatini savcılığa dilekçe ile başvurdum kişinin tespit edilmesini istedim. Savcılık,  yaptığı araştırmada o saatlere yakın zamanlarda üç kişiyle konuştuğumu, ikisi çok yakın akrabam (biri rahmetli kardeşim, biri de eşimin kardeşi -kayınço idi), asıl aradığım üçüncü kişi de bilmem ne adlı “Sucu” soyadlı biri tarafından Antalya’dan  arandığımı,  savcının gönderdiği yazılı cevaptan öğrendim, adresini vermiyordu).
Telefonda Seks Dolandırıcılığı - Cevat Kulaksız
Gerçekten de günümüzde az da olsa böyle paylaşım sitelerinde, telefonlarda sapıklar aramızda bulunmakta. Ama şimdilerde ve çoğunlukta telefondaki seks sapıkları, meraklısının ilgisini çekmek için arattığı numarasındaki adamını telefonda tutarak çok fazla para yazdırmasını (para dolandırmayı) sağlamaktalar.  Sadece yandaki mesajda olduğu gibi, mesajla telefonunu bildirir. Bunlar telefon sapığı olmaktan ziyade, aranacak kişiye aratmaya teşvik etmek için resimdeki gibi, seksi sözler, güya yaptıracağı “ateşli” muameleyi mesaja yazar. Çoğunlukla başka ülkelerde bulunan, bu numaraları arayan kişi dolandırıcının tuzağına düşer.  Telefon özel anlaşmalı bir telefon olduğundan, belki de iki üç dakikası konuşma ücreti 200-300 lira olacaktır. (Polisin anlattığına göre bu telefon görüşmelerinden 700-800 lira fatura edilen mağdurlar varmış). Yani telefonda seksi ateşli sözlerle tuzağa düşen saflardan para dolandırmaktalar. Emniyet yetkililerinin anlattıklarına göre, bu numaralar yut dışında olduğu için, ülkemizdeki polisin de bunu takip etmesi, araştırması çok zor ve sıkıntılı oluyormuş. Onun için “vatandaşların bu –ateşli seks-mesajlarına aldanmamaları”  isteniyor.
Dönelim bizim Antalya’lı “Sucu”  soyadlı sapığa. İş bununla kalmadı, durumu eşimin kardeşine de anlattım, o daha da pirelenip sinirlendi, “enişte ben Hacca gitmiş adamım, bu şerefsizliği yapar mıyım”,  dedi, telefonda münakaşa ettik, o günden beri aramız açık.
Sonunda telefonda olanı biteni, yazışmaları eşime anlattım. Benim aramadığımı karşı taraftaki adamın aradığını söyledimse de, eşim inanmak istemedi, karşı tarafın aradığına pek inanmadı, “karşı taraf ne diye masraf edip seni arasın, belki sen aramışsın” diyerek bana sataşmaya başladı, “ayıkla pirincin taşını”. Ben de, adamı ban arasam savcıya tespit için neden dilekçe vereyim, dedim de, yatıştı.
Onun için böylesi telefonlarda vatandaşlar daha dikkatli olmalılar.
Yani iletişim alanında teknoloji arttıkça, insanları dolandırma metotları da artmaya başlıyor. Bize düşen daha dikkatli olmak, telaşa kapılmadan onların ağına düşmemektir.
İstanbul Emniyet Müdürlüğü Yankesicilik ve Dolandırıcılık Büro Amirliğinden basına yapılan açıklamaya göre, en çok uygulanan dolandırıcılık yöntemleri şöyle açıklandı:
On yaygın 10 internet dolandırıcılığı
1.Sosyal ağ dolandırıcılığı
2.Bahis dolandırıcılıkları
3. Kriz vurguncuları
4. Yaşlıları korkutanlar
5. Büyük kazanç vaadi
6. İzinsiz faturalandırma
7. Bankadan şifrenizi sorarlarsa...
 8. Virüslü e-postalar
9. Sahte aracı kuruluşlar
10. Oltaya gelenler
               www.chip.com.tr
https://www.teknokulis.com/haberler/guncel/2016/02/07/1-dakika-icinde-telefonu-kapatmazsaniz-tuzaga-dusersiniz
Cevat Kulaksız
ckulaksizster@gmail.com


Yorum Gönder

[blogger][facebook][disqus]

Kemalın Askeri

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget