Çok Düşündüm Sonunda Yazmaya Karar Verdim

Bay Nebati'nin sözleriyle ilgili olarak, yazayım mı yazmayayım mı diye çok düşündüm, sonunda üzücü de olsa, yazmaya karar verdim.

Çok Düşündüm Sonunda Yazmaya Karar Verdim
Hazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati,  Türkiye’deki enflasyonun yüksek olduğunu söyleyen yabancı bir ülkenin bakanına,  “Ben bu enflasyonla sokağa çıkabiliyorum,  siz yüzde 10’la çıkamıyorsunuz” dediğini,  büyük bir gururla itiraf etmiş.

Bay Nebati'nin söylemi çok açık olup, hiçbir  yorumu gerektirmiyor.

Bay Nebati, açık yüreklilikle; kendisi dahil,  AKP de politika yapanların karakterlerini ve ülkemizde vatandaşların haklarını arama ve kötü politikacılardan hesap sorma bilincinin ve özgürlüklerinin bulunmadığını, ülkede baskı rejiminin uygulandığını itiraf etmiştir bu sözleriyle.

Bakan Bay Nebati; yabancı ülkenin bakanına, ”siz  yüzde on enflasyonla sokağa çıkamıyorsunuz, ben daha yüksek,  yüzde seksen enflasyon ile sokağa çıkabiliyorum” derken;

Sizin halkınızda,  demokrasi kültürü gelişmiş ve yerleşmiş, 

Halkınız; oy vererek iş başına getirdiği politikacılardan, yeni seçim dönemini beklemeden hesap sormasını, onları sorgulamasını bilen bir siyasi ve demokratik bilinç ve kültüre sahip, 

Ülkenizin demokrasi iklimi de bu hesap sormaya müsait, halkınız; kendisini yüksek enflasyon altında ezen iktidardan,  hiçbir baskıya ve engele maruz kalmadan,  demokratik yollarla hesap sorabiliyor, politikacıları demokratik yollarla protesto edebiliyor, bu nedenle siz halkın demokratik tepkisinden korkuyorsunuz, bu korkuya onurunuz da eklendiğinde sokağa çıkamıyorsunuz, kaldı ki; sizin politikacılarınız yüksek enflasyona yol açmışlarsa, istifa ederek koltuklarını bırakıp gidiyorlar,  

Bizim ülkemizde bunların hiçbiri olmadığından,  bu yüksek enflasyona rağmen sokağa çıkabiliyorum demek istemiştir.

Bay Nebati'nin sözlerinden başka bir anlam çıkarılamaz maalesef.

Üzücü ama gerçek bu.

Bu nedenle, Bay Nebati'nin sözleriyle ilgili olarak,  yazayım mı yazmayayım mı diye çok düşündüm, sonunda üzücü de olsa,  yazmaya karar verdim.

Güner Yiğitbaşı

11/08/2022

Güner YİĞİTBAŞI

Hukukçu

Yorum Gönder

[blogger][facebook][disqus]

Kemalın Askeri

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget