Düşüncesini Korkmadan Söyleyebilmek - Gündüz Akgül

Düşüncesini Korkmadan Söyleyebilmek - Gündüz Akgül
Sende mi Brütüs? Diyen dostların nitelendirmesinden korkmuyorum.
Çünkü…
-Laik Türkiye Cumhuriyetini her koşulda savunduğumdan…
-Yurtsever olduğumdan…
-Ulusalcılığımdan…
-Mustafa Kemal Atatürk’ün ilke ve devrimlerini içten benimsediğimden…
-Acı olsa bile doğruyu her zaman savunmaktan…
-Zamana göre düşünce değiştirip çark edenlerden nefret ettiğimden…
Asla şüphem yoktur.
Durup dururken bunlar nerden çıktı dediğinizi duyar gibi oluyorum…
CHP-MHP Cumhurbaşkanlığı çatı adayı Ekmeleddin İhsanoğlu’nun adının açıklanmasından sonra, “Gözümüz Aydın” başlıklı yazımla, nedenlerini belirterek bu adayın içime sinmediğini yazmıştım…
Üç gün sonra,  adaya itiraz edenlerin, benim düşüncemde olanların içine sinebileceği bir aday çıkarmamaları ve olayın en kolay yanı olan acımasızca eleştiri silahını kullanmalarını da akıllı bir yol bulmadığım için “Tüm Ulusalcılara ve Aydınlara çağrımdır”, başlıklı yazımla, yine aday hakkındaki çekincelerimi de belirterek, adaylığı kesinleştiği ve başka aday çıkarılmadığı takdirde AKP adayı karşında desteklememiz gerektiğini belirtmiştim…
Bu yazıdan sonra beni çok yakında tanıyan dostlar, azda olsa bir kaçı kınama ve çark etme savları ile eleştirmişti…
Yazımı okuyan birçok dosttan ise olumlu yanıt ve destek almıştım…
Aradan beş gün geçti, hala benim gibi düşünenlere laiklik, Atatürk ilke ve devrimlerine sahip çıkma, ulusalcı ve dik durma dersi vermeye çalışan aydınların, eleştirilerinin dozunu arttırarak ve “aklın yolu birdir” özdeyişini göz ardı ederek yoluna devam ettiklerini görüyorum…
Ancak bunun yanında sevindirici olan, aydınların büyük çoğunluğunun olaya duygusal değil akılla yaklaşarak, Ekmeleddin İhsanoğlu’nun adaylığının neden desteklenmesi gerektiğini açık bir şekilde gerekçeleriyle açıklamalarıdır…
İtiraz eden dostlara bazı sorularım olacaktır…
-Türkiye Müslüman ve laik bir ülkedir. Bence inanmış bir dindar olan Ekmeleddin İhsanoğlu, sizce köktendinci bir aday mıdır?
-Müslüman bir ülkede laikliği benimsemiş gerçek dindarlara saygı gösterilmesi her aydının görevi değil midir?
-Çatı adayın, 12 yıldır iktidarda olan ve ülkeyi nerelere götürmeye çalıştığı hepimizce bilinen, AKP’nin göstereceği adaydan her koşulda daha iyi olacağını kabul ediyor musunuz? Etmiyor musunuz?
-Eğer yanıtınız, “etmiyoruz” ise bizleri ikna edecek gerekçeniz nedir? Çünkü gerçek durum karşısında öne sürdükleriniz pek inandırıcı gelmiyor…
-Çatı adayı kabul etmediğinize göre, yeni bir aday çıkarmadan acımasız eleştirilerinizle AKP adayının ekmeğine yağ sürdüğünüzün farkında mısınız? Değil misiniz?
Beyler,
Tüm aydınların ve ulusalcıların ortak noktası ve rehberi olan büyük önderimiz Mustafa Kemal Atatürk, eğer aklın yolunu seçip, devrimleri gerçekleştirdiği kuruluş aşamasında, Kurtuluş Savaşının birçok kahraman komutanı (Kazım Karabekir, Rauf Orbay; Ali Fuat Cebesoy, Refet Bele) dâhil kendisini terk edenlerle yola çıkmasaydı Kurtuluş Savaşı yengi (zafer) ile sonuçlanabilir miydi?
Sevgili dostlar,
Düşüncelerimi, hiç korkmadan, sağa sola bükmeden tekrarlamak gereğini duydum…
Sizleri tekrardan birlikteliğe, duygu ile değil akılla hareket etmeye davet ediyorum…
Uyarsınız, uymazsınız takdir sizin…
Gemi batarsa hepimiz içinde olacağız…

23.06.2014
Gündüz AKGÜL
Emekli Cumhuriyet savcısı

Yorum Gönder

[blogger][facebook][disqus]

Kemalın Askeri

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget