Gündüz Akgül - Beni Koruyunuz…

Beni koruyunuz. Ben, ad olarak değişik Cumhuriyetlerle anılabilirim. Ancak, bu Cumhuriyetlerde laiklik ilkem yoksa sadece adı Cumhuriyet olur. Aydınlığımın, bilime

Gündüz Akgül - Beni Koruyunuz…
Ben kimim?
19 Mayıs 1919 da Samsun’da bir güneş gibi doğan büyük önder Mustafa Kemal Atatürk’ün üstüne titrediği çocuğuyum.
Anam ANADOLU,
Doğum tarihim 29 Ekim 1923,
Adım LAİK CUMHURİYET.
Bu gün 96. Doğum yıldönümüm,
Atam bu günü sizlere bayram olarak armağan etmişti.
Yıllardır coşkuyla kutladığınız bayramınızı, coşkuyla kutlamayı yoktan nedenlerle engellenmeye çalışıyorlar.
Çünkü benim aydınlığımla kan uyuşmazlığı olanlar var.
Benden neden rahatsızlar, bilmenizi istiyorum.
Ben,
-Ülkede aydınlanmanın başlangıcıyım,
-Çocuklarınız ve torunlarınızın aydın geleceğiyim,
-Devrimlerin beşiğiyim,
-İlime ve bilime varılan yolun ilk köşe taşıyım,
-Yüce din duygusunun vicdanlarda yaşatılmasının güvencesiyim,
-Din, dil, ırk, cinsiyet ayırımı yapanların düşmanıyım,
-Kadınların birinci sınıf eşit yurttaş olmasının ödünsüz savunucusuyum,
-Bana güvenen ve beni içselleştiren tüm yurttaşlarımın koruyucu şemsiyesiyim,
-Yurtta barış, dünyada barışın temsilcisiyim.
-Sizi, Kulluktan-bireye, Ümmetten- ulusa, Cemaatten-topluma, taşımanın simgesiyim.
-Ata’mın dediği gibi, kimsesizlerin kimsesiyim.
-Daha sayamadığım onlarca niteliğim var.
İşte bu niteliklerimi içselleştirmişseniz…
Beni koruyunuz.
Bu görevinizi yapmazsanız, yarınlarda çocuklarınız ve torunlarınız, “Baba/dede, laik cumhuriyet yok edilmeye ve aydın geleceğimiz karartılmaya çalışılırken sen neredeydin?” sorusuna verebilecek bir yanıtınız olması için…
Beni koruyunuz.
Ben, ad olarak değişik Cumhuriyetlerle anılabilirim.
Ancak, bu Cumhuriyetlerde laiklik ilkem yoksa sadece adı Cumhuriyet olur.
Aydınlığımın, bilime önceliğimin,  demokrasiye kaynaklığımın olmazsa olmazı laiklik ilkemdir.
Bu ilkeme titizlikle ve kıskançla sahip çıkarak…
Beni koruyunuz.
Benim, ülkeyi bölmeye çalışan terörle, insanların yaşamına kast eden anarşiyle, yurttaşların özgürlüklerini kısıtlamayla, yasa dışı işlerle hiçbir bağlantım yoktur.
Onun için beni bu yasa dışı yollarla değil, Anayasada yer aldığım meşru varlığımla, yasal yoldan koruyunuz.
Ne demişti Ata’m;
“Benim en büyük eserim Cumhuriyettir.”
“Cumhuriyet fazilettir”
“Benim naçiz vücudum elbet bir gün toprak olacaktır, ancak Türkiye Cumhuriyeti ilelebet payidar kalacaktır.”
Eğer aydınım, demokratım, Kemalist’im, laik Cumhuriyet sevdalısıyım diyorsanız, Ata’mın dediği gibi  “ilelebet payidar” olmam için…
Beni koruyunuz.
Artık açıkça, “Doksan yıllık reklam arası sona erdi” diyerek beni yok etmeye çalışıyorlar.
Atam beni reklam arası değil, ilelebet aydınlığınızın devamı için sizlere armağan etmişti.
Yukarıda söylediklerimi doğru buluyorsanız…
Beni koruyunuz.
Söylemesi benden, oturup bu dediklerimi düşünerek karar vermek sizden.
Çünkü ben, sizin için varım.
Son sözüm gençlere: Aydınlık geleceğinizin karartılmasını istemiyorsanız, tek seçeneğiniz beni korumaktır.  Ata’mın dediği gibi “muhtaç olduğunuz kudret damarlarınızdaki asil kanda mevcuttur.” 
Tüm Cumhuriyet sevdalılarının Cumhuriyet Bayramını kutluyorum.

29.Ekim.2019
Gündüz AKGÜL
Emekli Cumhuriyet Savcısı

ÇOK ÖNEMLİ NOT: Doğu Anadolu’nun bir köyünde çiftçilik yapan bir ailenin çocuğu olarak, Cumhuriyetin kazanımı olan eşit yurttaşlık, özgürlük ve fırsat eşitliği, Eğitim Birliği Yasasının tanıdığı olanaklarla okuyan ben ve benim gibi milyonlarca Anadolu çocuğu, büyük önder Mustafa Kemal Atatürk’e ve laik Cumhuriyete vefa borcumuz vardır. Ne yazık ki bu olanaklar bu gün için tam anlamı ile yok.

Yorum Gönder

[blogger][facebook][disqus]

Kemalın Askeri

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget