Büyük Devlet Adamı Atatürk’ten Anılar…

Bu gün sizlerle paylaştığım bu iki anı Atatürk’ün, yalnız asker olarak değil bir devlet adamı olma konusunda da hiç ama hiç kimse ile karşılaştırılmayacak kadar büyük

Büyük Devlet Adamı Atatürk’ten Anılar…
Büyük Devlet Adamı Atatürk’ten Anılar…

Büyük Devlet Adamı Atatürk’ten Anılar…

ATATÜRK’E HAKARET EDEN KÖYLÜ

Atatürk’e hakaretten sanık bir köylü hakkında soruşturma yapılıyordu. Durumu Atatürk’e arz ettiler:
“Mahkemeye veriyoruz, size küfür etmiş.”
Atatürk sordu:
“Ben ne yapmışım ona?” Dosyayı inceleyenler açıkladılar:
“Gazete kâğıdı ile sardığı sigarayı yakarken kâğıt tutuşmuş da ondan.” Bunu söyleyen milletvekiline Atatürk sorar:
“Siz hiç gazete kâğıdı ile sigara içtiniz mi?”
“ Hayır...”
“Ben Trablus’tayken içmiştim, bilirim. Pek berbat şeydi. Köylü bana az küfür etmiş. Siz bunun için mahkemeye vereceğinize, ona insan gibi sigara içmeyi sağlayınız!”
        (Bu anıyı Şükrü Kaya’dan Hikmet Feridun Es nakletmiştir.)

ATATÜRK’E HAKARET EDEN ÖĞRETMEN

“Bir öğretmen Atatürk aleyhinde kötü şiir yazmıştı. Kendisini hizmetten çıkarmışlardı. Öğretmen yeniden kadroya girmek için dört bir yana başvuruyordu. Bir gün Bakan’ın yanına gitti.
Ehliyetli de bir gençti.
Bakan:
 Oğlum, dedi, hakkınızda biz hiçbir şey yapamayız.
Niçin yapamazsınız?
Oğlum suçun Atatürk’ün şahsına ait. Biz karar veremeyiz.
Öyleyse ben Atatürk’ün karşısına çıkacağım.
Hele biraz bekle! Çok inatçı imişsin. Bana bir hafta sonra yine gel.
Bakan bir akşam sofrada Atatürk’e meseleyi açtı:
Hani efendim, hakkınızda ağır bir hiciv yazan öğretmen vardı…
Evet
Af kanunundan faydalanarak yeniden öğretmen olmak istiyor.
Öğretmen yapılmasına yasal bir engel var mıdır?
Hayır, efendim!
O halde niçin bana soruyorsunuz?
İşlediği suç sizin hakkınızda…
Aşk olsun sana!.. . Beni şahsi dargınlığım için kamu emirlerini yerine getirmenizden hoşlanmayacak kadar egoist mi sanıyorsun? Kendisini hemen ilk açılacak yere tayin ediniz.
(Falih Rıfkı Atay; Babanız Atatürk, sayfalar 120-121)

Sevgili Dostlar,
Bu gün sizlerle paylaştığım bu iki anı Atatürk’ün, yalnız asker olarak değil bir devlet adamı olma konusunda da hiç ama hiç kimse ile karşılaştırılmayacak kadar büyük olduğuna hak vereceksiniz.
Düşünüyorum da bu iki anıda geçenler, bu günkü yöneticilerden birine yapılsaydı acaba sonuç ne olurdu?
Yorumu size ait.

Gündüz Akgül

23.10.2019
Gündüz AKGÜL
Emekli Cumhuriyet Savcısı

Yorum Gönder

[blogger][facebook][disqus]

Kemalın Askeri

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget