Sosyal Devlet işlevsizleştirildi mi?

Anayasamızın 2. maddesi “Türkiye Cumhuriyeti …. demokratik, laik ve sosyal bir hukuk Devletidir” amir hükmünü taşımaktadır. Sosyal hukuk devletinin birçok işlevi

Sosyal Devlet işlevsizleştirildi mi?
Sevgili dostlar,
Önceden bildirdiğim gibi doktorumun önerisi üzerine, omuzumda ve sağ kolumda oluşun yoğun kireçlenme nedeniyle uzun bir süredir bilgisayar kullanamıyor, dolasıyla da yazamıyorum.
Ancak tüm yurttaşları ilgilendirdiği için karşılaştığım bir durumu sizinle paylaşmak üzere ağrıma karşın bilgisayarın başına geçtim ve bu durumu sizinle yazmak gereğini duydum.
Anayasamızın 2. maddesi “Türkiye Cumhuriyeti …. demokratik, laik ve sosyal bir hukuk Devletidir” amir hükmünü taşımaktadır.
Sosyal hukuk devletinin birçok işlevi olmasına karşın, olmazsa olmaz işlevi, tüm yurttaşların eğitim sisteminden ve sağlıktan eşit ve parasız bir şekilde yararlanmalıdır.
Eğitim birliği yasasının delinerek eğitimin ne hale geldiği yıllardır yazılıp çizildi ve hepinizin bilgisi dâhilindedir.
Bu gün karşılaştığım durum nedeniyle sizinle devletin sağlık konusunda ne duruma geldiğini paylaşmak istiyorum.
1-17.01.1997 yılında emekli oldum. Tüm sağlık kuruluşlarından parasız faydalanırken, ilk kez hükümetin aldığı kararla 2012 yılının Temmuz ayında aldığım emekli aylığımdan ilaç katkı payı alındığını ve o günden bu güne kadar bu uygulamanı devam ettiğini görüyorum.
2-Sonraki yıllarda Devlet Hastanelerinde muayene ücreti olarak 7 TL. Aile Hekimlerinin yazdığı 3 kutuya kadar ilaç reçetelerinden 3 TL. 3 kutudan fazla olan her kutu ilaç içinde 1 TL. Alınmaktadır.
3-Doktor raporu ile devamlı kullanılan ilaçlardan (örneğin astım ve KOAH ilaçları) katılım payı alınmıyordu.
Tüm yurttaşlar olarak bu uygulamaları kanıksamışken, son karşılaştığım olay beni şaşırttı ve devletin bu tutumunu, sosyal devlet işlevi ile bağdaştırmadığım için yazmak gereğini duydum.
Ben KOAH (Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalığı) hastasıyım. Yıllardır doktor raporu ile devamlı ilaç kullanıyor ve katkı payı ödemiyorum.
24.06.2019 günü doktorda, ilacımı yazdırdıktan sonra eczaneye gittim. Yazdırdığı 2 kutu Symbicort ilacı için eczacı benden 60 lira katılım payı istedi ve devletin artık bu ilacın tamamını ödemediğini söyledi.
Parayı ödeyip ilacımı aldım.
Şimdi soruyorum.
-Bu parayı ödemeyecek yurttaşın durumu ne olacak?
-Bu uygulama sosyal Devlet ilkesi ile bağdaşır mı?
-Yoksa haberimiz yokken sosyal Devlet işlevsizleştirildi mi?
-Yanıtını bilen ve mantıklı bulan var mı?
Bilginize.

Gündüz Akgül

25.06.2019
Gündüz AKGÜL 
Emekli Cumhuriyet Savcısı

Yorum Gönder

[blogger][facebook][disqus]

Kemalın Askeri

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget