Hasta Gözlemiyle Kanıtlanan Prostat Hastalığıyla Yüksek Tansiyon Bağıntısı

Bu yazımızda iyi huylu prostat hastası olarak yaşadığım yüksek tansiyonumu her gün aldığım iki tansiyon ilacına rağmen kontrol altına alamadığım halde

Hasta Gözlemiyle Kanıtlanan Prostat Hastalığıyla Yüksek Tansiyon Bağıntısı
Hasta gözüyle iyi huylu prostat hastalığı konusunda deneyim ve gözlemlerime dayalı olarak bir makale yazmış ve iyi huylu prostat hastalarının, idrar keselerinde normalin üzerinde idrar kalması halinde,  bunun insan vücuduna, özellikle böbrek ve mesaneye verdiği zararları ve bundan kurtulmanın tek radikal yolunun ameliyat olduğunu,  dilimin döndüğünce izah etmiş ve yaşadıklarımı siz okurlarla paylaşmamın benim için vicdani bir görev olduğunu belirtmiştim. 


Bu yazımızda iyi huylu prostat hastası olarak yaşadığım yüksek tansiyonumu her gün aldığım iki tansiyon ilacına rağmen kontrol altına alamadığım halde, prostat ameliyatı olduktan sonra geçen bir aylık süre zarfında,  aynı tansiyon ilaçlarımla, 15, 16 ve 17 lerde dolaşan ve hatta prostat ameliyatımın anestezi almadan belden aşağı uyuşturularak yapılmasına neden olan yüksek tansiyonumun 12 ve 13 lere düşerek kontrol altına alınabildiğini sizlerle paylaşmayı,  yine vicdani bir görev kabul ederek bu yazıyı yazıyor ve sizlerle paylaşıyorum. 


Evet değerli okurlar. Bir ay öncesine kadar iyi huylu prostat hastasıydım, her gün aldığım prostat ilacına rağmen idrarımı tam boşaltamıyor ve mesanemde çok miktarda idrar kalıyordu. İzmir Bayraklı Şehir Hastanesinin çok değerli üroloji uzmanı Prof. Dr. İbrahim Halil BOZKURT hocamın yaptığı başarılı ameliyat sonucunda,  bir taşla birkaç kuşu birlikte vurdum. Prostat illetinden kurtulduğum gibi,  normal idrar akışı sağlandığı için,  bozulmaya başlayan mesanem ve böbreğim kurtulduğu gibi, mesanede idrar kalmasına bağlı mesaneye ve böbreklere yönelik olumsuzluklar nedeniyle,  iki ilaçla kontrol altına alamadığım yüksek tansiyonum da Allaha şükür normale düştü ve yüksek tansiyonun  uzun vadede damarlarıma ve kalbe vereceği zararların da önüne geçilmiş oldu. 


Bu yazıyı yazmak için ameliyattan sonra bir ayın geçmesini beklememin nedeni, tansiyon ölçümlerime ve  gözlemlerime devam ederek sizleri yanıltmamak, doğru ve  kesin bilgiler vermeyi düşünmemdir. 


Evet, prostat hastalığı ve dolayısıyla mesanede idrar kalması ve bunun olumsuz etkilerine maruz kalan böbreklerle yüksek tansiyonun bağıntısı, benim şahsımda kanıtlanmıştır. Tabi yüksek tansiyonu tetikleyen ve ilaçlarla kontrol altına alınmasını engelleyen veya zorlaştıran başka nedenler de olabilir. Ben hukukçuyum,  doktor değilim, sadece kendi bedenim üzerindeki deneyim ve gözlerime dayanmaktadır benim burada yazdıklarım. 


Benim durumuma uyan binlerce prostat hastasının varlığını düşünerek, yaşadıklarımı paylaşıyorum. 


Ben yüksek tansiyondan dolayı birçok kalp doktoruna gittim,  yaşıma ve erkek oluşuma ve verdikleri ilaçlara rağmen,  tansiyonumu kontrol altına almakta zorlanan kardiyoloji uzmanları,  siz de prostat rahatsızlığı var mı? diye sormadı ve ürolojik bir muayene ve testten geçmemi önermediler. 


Hastalarına bu kontrolü yaptırıp gelmelerini öneren kardiyoloji doktorlarını ayrık tutuyorum tabi. 


Ben buradan,  yaşları altmışın üzerinde olup, aldıkları ağır ilaçlara rağmen tansiyonlarını kontrol altına alamayan erkek arkadaş ve okurlarıma, kardiyoloji uzmanları önermeseler dahi,  mutlaka bir üroloji uzmanına giderek,  esaslı bir şekilde ürolojik muayene olmalarını,  gerekli kan ve  işeme testlerini yaptırmalarını,  mesaneleri doluyken ve hemen sonra işeyerek tekrar ultrasonla mesanelerini kontrol ettirmelerini,  şayet mesanelerinde çok miktarda idrar kalıyorsa, bu prostat sorunlarını ameliyatla gidermelerini,  özellikle tavsiye ediyorum. 


Hepiniz sağlıklı kalınız.

28/04/2024

Güner YİĞİTBAŞI

Hukukçu

Yorum Gönder

[blogger][facebook][disqus]

Kemalın Askeri

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget