Sen onu külahıma anlat! - Gündüz Akgül

Sen onu külahıma anlat! - Gündüz Akgül
Nedense özdeyişleri çok seviyorum…
Bunun içindir ki yazılarımda özdeyişleri çok kullanıyorum…
 Çünkü her özdeyiş uzun denemeler sonucu söylenmiş doğruları anlatmaktadır…
Başlığı oluşturan özdeyiş, “ne söylersen söyle beni kandıramazsın, sana inanmıyorum” anlamını taşımaktadır…
Gündemin taze konusu, Ergenekon, Balyoz, Odatv, KCK, Devrimci Karargâh davalarının Emniyet ayağının soruşturmasını yapan, emniyet yetkililerinin soruşturmalarda hukuksuzluk yaptığı ve 7 bin kişiyi yasa dışı yöntemlerle dinlediği savlarıyla, birçok İl de eş zamanlı sabah operasyonlarla gözaltına alınarak haklarında soruşturmaya başlamasıdır...
Söz konusu yapılan davalarda gerek Emniyet safhasında, gerekse Cumhuriyet Savcılığı ve yargılama sırasında hukuka aykırı davranıldığı, haksız ve uzun tutuklamalar ve savunma hakkının ihlal edilmesi sonucu hak ihlallerinin yapıldığı, yurttaşların büyük çoğunluğu (yandaşlar hariç) tarafında kabul edildiği gibi, Anayasa Mahkemesi (AYM) tarafından verilen hak ihlali kararları ile tescil edilmiş bulunmaktadır…
Anlatmak istediğim bu bilinenler değil…
Anlatmak istediğim;
-Tüm bu hukuksuzluklar yapılırken, henüz araları bozulmamış ve kanga olan iktidar ile cemaatin birlikte hareket etmesidir…
-“Bu davaların Savcı’sıyım” diyen ben değilim, Başbakandır…
-O dönemde toz kondurulmayan, hakkında onlarca yakınma (şikâyet) olmasına karşın, bu soruşturmaları yürüten Emniyet ve yargı mensuplarına iktidar tarafından oluşturulan koruma şemsiyesinin, 17 Aralık operasyonu sonucunda, 4 Bakan ve çocukları ile Başbakanın oğlu hakkında başlatılan yolsuzluk soruşturmasıyla, kankalığın sona ermesi,  bu şemsiyenin kaldırılarak, cemaatin paralel yapı, çete, haşhaşi olarak ilan edilmesi ve inlerine inileceğinin…
Dile getirilmesidir…
Söylenenin gereği yapılmış, inlerine inilerek yüzü aşkın paralel yapıya mensup olduğu savlana Emniyet görevlisi gözaltına alınmıştır…
Yukarıda sözü edilen davalarda (Ergenekon, Balyoz vs.) yapılan hukuksuzluklardan iktidarın sütten çıkmış ak kaşık gibi kendisini sıyırması kabul edilemez…
Sayın iktidar, istediğiniz kadar sorumluluktan kurtulmaya, sıyrılmaya çalışın beni ve yurttaşların büyük çoğunluğunu kardıramaz ve inandıramazsınız…
Bu güne kadar konu ile ilgili yazdığım tüm yazılarda, hukuksuzluk yapanlara yaptığım çağrıyı bir kez daha dile getirmek istiyorum…
Günün birinde herkesin hukuka gereksinimi olacaktır…
Gözaltına alınan Emniyet yetkilileri, masumiyet karinesine göre mahkemece cezalandırılana kadar suçsuz olduklarını hukukçu olarak kabul etmekle birlikte, yurttaş kimliğimle üzerlerine atılan hukuksuzlukları yaptıklarına, yazılı ve görsel medyaya yansıyan, mahkemenin gerekçeli kararında belirtilen kanıtları değerlendirme yeteneğine sahip olduğumdan inanıyorum…
Kendilerinin zamanında yaptıkları hukuksuzluklara karşın, adil yargılanmaları gerektiğini hukukun üstünlüğünün gereği görüyorum…
Bundan böyle, tüm yetkili ve etkili kişilerin gerçekleştirdiklerini külahıma değil, dos doğru bana anlatmalarını diliyorum…

23.07.2014
Gündüz AKGÜL
Emekli Cumhuriyet Savcısı

Yorum Gönder

[blogger][facebook][disqus]

Kemalın Askeri

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget