70 yıllık şiire AKP sansürü - Saygı Öztürk

Milli Eğitim Bakanlığı,ünlü şair Arif Nihat Asya'nın,ders kitaplarında yaklaşık 70 yıldır bulunan “Bayrak” şiirinin bazı bölümlerini “iyiye,güzele,doğruya

Milli Eğitim Bakanlığı,ünlü şair Arif Nihat Asya'nın,ders kitaplarında yaklaşık 70 yıldır bulunan “Bayrak” şiirinin bazı bölümlerini “iyiye,güzele,doğruya yöneltmediği” gerekçesiyle çıkardı...
70 yıllık şiire AKP sansürü - Saygı Öztürk
Milli Eğitim Bakanlığı'nın.yaklaşık 70 yıldır ders kitaplarında yer alan ünlü şair Arif Nihat Asya'ya ait “Bayrak” şiirinin bazı mısralarını kitaplardan çıkardığı ortaya çıktı.Bir velinin “Ders kitabında yer alan Bayrak şiirinin bazı bölümleri çıkarılmış” iddiası üzerine MHP'li Şefik Çirkin,konuyu TBMM'ne taşıdı.Milli Eğitim Bakam Ömer Dinçer'in cevaplaması için soru önergesi verdi.Bakan Dinçer,ortaöğretim Türk Edebiyatı kitaplarında yer alan Arif Nihat Asya'nın “Bayrak” şiirinin “Sana benim gözümle bakmayanın/Mezarım kazacağım/Seni selamlamadan uçan kuşun/Yuvasını bozacağım” mısraları nedeniyle kitaptan çıkarıldığını söyledi.Dinçer şöyle devam etti.
“Yanlış anlaşılabilir”
“Öğretim programında seçilen metinler öğrencileri iyiye,güzele,doğruya yöneltmeli,iyi alışkanlıklar kazandırmalıdır.Talim Terbiye'yle şiirdeki mısranın olumsuz düşünce ve davranışlara neden olacağını düşündük.Bayrak,vatan millet sevgisini aşılayan bu şiirin öğrenciler tarafından yanlış anlaşılabileceği gerekçesiyle,mısraları kitaptan çıkardık.”

70 yıllık şiire AKP sansürü - Saygı Öztürk
Şafak sökerken şiirimi bitirdim
ÜNLÜ şair Arif Nihat Asya. “Bayrak”şiirini.4 Ocak 1940 yılında yazdı.Ünlü şair Asya.aradan geçen 70 yıl sonra sansürlenen şiirinin öyküsünü şöyle anlattı:
“Hatay'ın anavatana katılış kutlamalarının daha canlı yapılması istenmişti.Öğrencilerim,güzel bir bayrak şiiri bulamadılar.El-ayak ortalıktan çekilince,petrol lambasının yorgun ışığında, bayrağımıza sığınarak kalemi elime aldım elime aldım.Şafak sökerken Bayrak şiiri hazırdı.O gece,şiiri nasıl yazdımsa,öylece kaldı.Yani üzerinde ikinci bir defa oynamadım.4 Ocak'ta şiiri yazdım.5 Ocak 1940'da törende okundu.Bayrak şiirim,bayrağımızın kendisi gibi hepimizin oldu.Bu şiir,bana 'Bayrak Şairi' denilmesine yol açtı ki,bu sıfat,benim için altından dökülmüş bir İstiklal Madalyası kadar kıymetlidir.”

Arif Nihat Asya'nın Bayrak şiiri
Ey mavi göklerin beyaz ve kızıl süsü.
Kızkardeşimin gelinliği,
şehidimin son örtüsü.
Işık ışık,dalga dalga bayrağım.
Senin destanını okudum.Senin destanını yazacağım.
Sana benim gözümle bakmayanın Mezarını kazacağım.
Seni selamlamadan uçan kuşun Yuvasını bozacağım.
Dalgalandığın yerde ne korku,ne keder...
Gölgende bana da,bana da yer ver!
Sabah olmasın,günler doğmasın ne çıkar.
Yurda ayyıldızının ışığı yeter.

Yorum Gönder

[blogger][facebook][disqus]

Kemalın Askeri

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget